توزیع بیش از ۲۴ هزار بسته معیشت از محل موقوفات مشهد و کمک خیران
کد خبر: 3939593
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

توزیع بیش از ۲۴ هزار بسته معیشت از محل موقوفات مشهد و کمک خیران

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۴ هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال از محل موقوفات منطبق مشهد و کمک خیران تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.

توزیع بیش از ۲۴ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات مشهد و کمک خیرینبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد صفرپور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مشهد، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۷ دوره رزمایش مواسات و همدلی اجرا شده که با اجرای طرح شهید سلیمانی، در مجموع ۲۴ هزار و ۱۰۰ بسته موادغذایی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال از محل موقوفات منطبق و کمک خیران تهیه و میان نیازمندان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط خاص در ایام کرونا، بسیاری از خانواده‌ها دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شدند، بنابراین برای رفع گوشه‌ای از مشکلات نیازمندان و لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب، طرح مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در قالب توزیع بسته‌های غذایی اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد با اشاره به برگزاری هفتمین دوره توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان، بیان کرد: در این مرحله، هفت هزار بسته موادغذایی به ارزش ریالی هر بسته بالغ بر دو میلیون و 200 هزار ریال از محل موقوفات مشهد و کمک خیران تهیه شده است که هزینه مجموع کل برای این 7000 بسته 15 میلیارد ریال برآورد شده است.

صفرپور بیان کرد: 5000 بسته نیز در قالب «طرح شهید سلیمانی» از محل موقوفات منطبق مشهد و کمک خیران تهیه شده است که در روزهای پایانی آذر و اوایل دی توزیع خواهد شد و ارزش هر بسته 300 هزار تومان برآورد شده و در مجموع کل بسته‌های معیشتی 15 میلیارد ریال است.

وی افزود: بسته‌بندی و توزیع این بسته‌ها در این مرحله به همت خادمان و اعضای هیئت امنای بقعه متبرکه امامزاده غیاث الدین محمد(ع) صورت می‌پذیرد.

صفرپور گفت: ما برای توزیع عادلانه و شناسایی نیازمندان واقعی با محوریت و هماهنگی امور مساجد مشهد و امامان جماعت، نیازمندان هر محله را شناسایی و با حفظ کرامت انسانی و با مراجعه امامان جماعت این بسته‌ها به نیازمندان داده می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد، تصریح کرد: با اجرای نیت امینانه واقفان نیک‌اندیش و از محل کمک‌های خیران قصد داریم گوشه‌ای از مشکلات نیازمندان را رفع و برکات وقف به عنوان سنت حسنه در جامعه را نهادینه کنیم.

انتهای پیام
captcha