ساماندهی ۱۲۰۰ گروه سلامت‌محور در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3938738
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شد؛

ساماندهی ۱۲۰۰ گروه سلامت‌محور در چهارمحال‌وبختیاری

استاندار چهارمحال‌وبختیاری درباره اجرای طرح شهید سلیمانی در استان برای پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا، گفت: تاکنون ۱۲۰۰ تیم سلامت‌محور سازماندهی شده و ۱۴۵ تیم کار خود را در محلات آغاز کرده‌اند، اجرای این طرح، آخرین دژ مبارزه با کرونا است و باید تمام تلاش خود را برای اجرای هر چه بهتر این طرح در نظر بگیریم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار، امروز ۱۲ آذرماه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه محدودیت‌های مصوب ستاد کرونا تا روز شنبه هفته آینده در تمام نقاط استان لازم‌الاجرا است، اظهار کرد: از هفته‌های آینده محدودیت‌های جدید باتوجه به وضعیت شهرستان‌ها از نظر رنگ قرمز، نارنجی و زرد اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان سامان و کیار طبق اعلام وزارت بهداشت در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند، گفت: از امروز در این دو شهرستان محدودیت‌های شهرستان قرمز اعمال می‌شود، همچنین شهرستان‌های اردل، بروجن، شهرکرد، فارسان، لردگان و خانمیرزا در وضعیت نارنجی و مابقی باتوجه به کاهش موارد بیماری در وضعیت زرد قرار دارند و محدودیت‌ها در این شهرستان‌ها طبق دستورالعمل وزارت بهداشت اجرا می‌شود.

عباسی ادامه داد: در صورت مغایر نبودن با مصوبات ستاد ملی کرونا، از روز شنبه کماکان محدودیت تردد از ساعت 21 تا 4 صبح و تعطیلی گروه شغلی دو پس از ساعت 18 کماکان ادامه پیدا می‌کند، البته ممکن است روز شنبه محدودیت‌ها باتوجه به مصوبات ستاد کرونا شیوه جدیدی پیدا کنند.

استاندار تأکید کرد: محدودیت و ممنوعیت‌ها برای برگزاری هرگونه تجمع، مهمانی، مراسمات عزا و عروسی تا اطلاع ثانوی برقرار است، اگر مدیر دستگاهی اقدام به برگزاری مراسم تودیع و معارفه خارج از ضوابط و مصوبات ستاد کرونا مبنی بر برگزاری این مراسم با نیروهای خارج از ارگان و اداره و جمعیت بالا کند، فرماندار شهرستان باید پاسخگو باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه از روز شنبه هفته آینده ارائه خدمات در دستگاه‌های اجرایی تنها با کارت ملی امکانپذیر است، بیان کرد: اگر فرد مراجعه‌کننده به کرونا مبتلا باشد، با کدملی در سامانه مربوط به وزارت بهداشت مورد بررسی قرار می‌گیرد و از ورودش به ادارات ممانعت به‌عمل می‌آید.

عباسی افزود: طبق گزارشات مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای مصوبات ستاد کرونا مبنی بر اجرای قانون حضور یک سوم و دو سوم پرسنل در شهرهای قرمز و نارنجی و مباحث دورکاری کارمندان بی‌توجه هستند که باید در وهله اول به مدیران تذکر لازم داده شود و اگر به اجرای مصوبه هم‌چنان بی‌توجه بودند، مدیر به تخلفات اداری معرفی شود.

استاندار درباره حمایت دولت از اصناف و اقشار آسیب‌دیده از کرونا، گفت: از ابتدای آذرماه به‌مدت یک‌ماه قوانین مربوط به چک برگشتی، دیرکرد پرداخت حق بیمه و دیرکرد پرداخت مالیات برای این افراد اعمال نمی‌شود و اصناف و مشاغل آسیب‌دیده از کرونا از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی درخصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در استان برای پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا، بیان کرد: تاکنون از ۱۲۰۰ تیم سلامت‌محور سازماندهی شده و ۱۴۵ تیم کار خود را در محلات آغاز کرده‌اند، اجرای این طرح، آخرین سپر مبارزه با کرونا است و باید تمام تلاش خود را برای اجرای هرچه بهتر این طرح در نظر بگیریم.

عباسی تأکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها امکانات دستگاه‌های اجرایی را برای اجرای باکیفیت‌تر طرح شهید سلیمانی به‌کار بگیرند، این طرح اگر به‌درستی اجرا شود قطعاً در جهان بی‌نظیر است، همچنین در این طرح علاوه بر حمایت معیشتی باید به حمایت از بیماران در زمینه‌های خدماتی و درمانی نیز توجه کرد.

انتهای پیام
captcha