آمار فوتی‌‌های کرونا در چهارمحال‌وبختیاری به ۶۲۵ نفر رسید
کد خبر: 3938125
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

آمار فوتی‌‌های کرونا در چهارمحال‌وبختیاری به ۶۲۵ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری گفت: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، هفت مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید۱۹ در استان گزارش شده است و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در استان، ۶۲۵ نفر است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، در تشریح آمار جدید بیماری کووید19 در استان در نهمین روز از آذرماه، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۱ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد، ۵۰ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: در همین مدت، علاوه بر موارد سرپایی، تست ۹ مراجعه‌کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند، مثبت قطعی اعلام شد.

شیرانی گفت: هم‌اکنون، ۲۸۰ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد، ۲۲۴ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تائید بیماری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص وضعیت آمار فوتی‌ها، بیان کرد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید۱۹ در استان گزارش شده است و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در استان، ۶۲۵ نفر می باشد. هم‌اکنون، ۵۱ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

وی بیان کرد: نکته حائز اهمیت در استفاده از ماسک، استفاده صحیح و رعایت اصول استفاده از آن است که بارها در کلیپ‌های آموزشی به آن اشاره شده است؛ همچنان توجه به سه نکته رعایت بهداشت دست‌ها، تنفس و رعایت فاصله اجتماعی مؤثرترین راه مقابله با بیماری کووید۱۹ محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha