مرحله کشوری مسابقات قرآنی آقایان اوقاف در هرمزگان برگزار شد
کد خبر: 3934831
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰

مرحله کشوری مسابقات قرآنی آقایان اوقاف در هرمزگان برگزار شد

رئیس اوقاف بندرعباس از برگزاری مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن، بخش آقایان در هرمزگان خبر داد و تلاش سازمان اوقاف را برای برگزاری این مسابقات در شرایط کرونایی، ستودنی دانست.

محمد کریمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس، ظهر امروز، 22 آبان ماه در حاشیه برگزاری مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف، بخش برادران در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های سازمان اوقاف ترویج و تبلیغ قرآن و فرهنگ قرآنی است، مسابقات قرآن اوقاف نیز در همین راستا از مرحله شهرستانی آغاز می‌شود و تا مراحل استانی، کشوری و بین‌المللی ادامه دارد و امروز شاهد برگزاری مرحله کشوری بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی که در آن قرار داریم، هر استان اجرای ضبط‌شده شرکت‌کننده‌ها در صداوسیما را برای داوری به مرکز ارسال می‌کند. امسال 4 نماینده آقا و یک نماینده خانم از هرمزگان که همگی از حوزه شهرستان بندرعباس بودند به این مرحله از مسابقات راه یافتند. خانم زینب آسن در رشته ترتیل، آقایان یوسف جعفرزاده در رشته قرائت، داوود شهابی در رشته حفظ کل، عبدالرحمان نیک‌خواه در رشته ترتیل و عبدالله صمدیان در رشته حفظ 20 جزء شرکت کردند.

رئیس اوقاف بندرعباس تصریح کرد: طبیعی است که وقتی مسابقات به‌صورت حضوری برگزار می‌شود شورونشاط محافل قرآنی، پویایی خاصی را برای شرکت‌کنندگان ایجاد می‌کند اما به دلیل شرایط فعلی به‌ناچار این مسابقات با همکاری صداوسیما و ناظرین سازمان اوقاف کشور به این شکل برگزار می‌شود. شرایط موجود ایجاب می‌کند کلیه برنامه‌ها به سمت مجازی شدن و کاهش حضور جمعیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت حفظ سلامتی جامعه پیش رود.

کریمی بیان کرد: شرایط امسال ممکن است به پویایی مسابقات حضوری نباشد اما تلاش سازمان اوقاف برای برگزاری و زمین نماندن این مسابقات و همکاری صداوسیما در این مسیر ستودنی است و جای تقدیر دارد، داوری این مسابقات نیز در آذرماه از طریق شبکه قرآن صورت می‌گیرد. مجموعه اوقاف هرمزگان و قرای هرمزگانی در سنوات گذشته نتایج خوبی را کسب کردند و امیدواریم امسال نیز به لطف خدا بتوانیم رتبه‌های بهتری را  نسبت به گذشته به دست آوریم.

وی افزود: زمان برگزاری مسابقات امسال در اوج شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان بود و محدودیت‌های پیش‌آمده در برگزاری مراحل استانی و مجازی شدن مراحل ثبت‌نام و اجرا باعث شد تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال‌های گذشته کمتر باشد، امیدواریم در سال‌های آینده روند رو به رشد سال‌های گذشته را ادامه دهیم.

رئیس اوقاف بندرعباس عنوان کرد: یکی از راه‌های ایجاد انگیزه برای مردم به‌خصوص جوانان، برای انس بیشتر با قرآن، برگزاری محافل و مسابقات قرآنی است. مجموعه اوقاف بندرعباس با توجه به عملکرد خوب قرای این شهرستان، تلاش کرده به سمت دعوت از قرای شهرستانی و استانی در محافل قرآنی برود و در صورت دعوت از قاریان ملی و بین‌المللی، حتماً قاریان استان نیز تلاوت داشته باشند و این موضوع خود برای جوانان استان انگیزه ایجاد می‌کند.

دو وقف قرآنی جدید در بندرعباس

کریمی اضافه کرد: یکی از رسالت‌های ما حمایت از جامعه قرآنی است و سعی کردیم با توجه به نیات واقفین قرآنی در این زمینه گام‌های مؤثری برداریم. در ماه مبارک رمضان امسال با توجه به شرایط کرونایی پیش‌آمده توانستیم مبلغ 200 میلیون تومان به مؤسسات قرآنی سطح استان کمک کنیم. تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف نیز می‌تواند کمک شایانی به تأمین منابع قرآنی و استفاده از این ظرفیت برای برگزاری محافل و کلاس‌های بیشتر و دعوت از اساتید مجرب، داشته باشد.

وی در پایان اظهار کرد: در چند روز گذشته جلساتی با جامعه قرآنی بندرعباس و نمایندگان مؤسسات قرآنی داشتیم و از دل همین جلسه، دو وقف قرآنی بیرون آمد و امیدواریم با همت قرآنیان استان، پیگیری مجموعه اوقاف و تبلیغات رسانه‌ها، وقف‌های جدید به‌خصوص وقف‌های مشارکتی ما به سمت نیات قرآنی پیش رود.

انتهای پیام
captcha