بوشهر هم به طرح «تلاوت» استان فارس پیوست
کد خبر: 3933168
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

بوشهر هم به طرح «تلاوت» استان فارس پیوست

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینكه طرح ملی «تلاوت» در طول 9 ماه گذشته در استان اجرایی شده است، گفت: اخیراً استان بوشهر نیز جهت اجرای این طرح در ذیل استان فارس قرار گرفت.

صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه طرح ملی «تلاوت» طی ماه گذشته در این استان اجرایی شده است، گفت: این طرح 6 ساله به‌منظور استعدادیابی و تربیت نخبگان قرآنی در زمینه صوت و لحن جهت دانش‌آموزان پسر سنین 8 تا 14 سال و دختر 10 تا 15 سال اجرا می‌شود.

وی با تصریح اینكه طی این مدت 300 نفر از دانش‌آموزان نخبه استان در این طرح مشاركت داشته‌اند، گفت: اخیراً نیز استان بوشهر جت اجرای این طرح در ذیل استان فارس قرار گرفته است.

سهرابی با یادآوری اینكه این طرح به‌‌‌همت و همكاری مؤسسه قرآنی ذکر جمیل فارس، مدیریت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی فارس اجرا می‌شود، گفت: تبلیغات دوره جدید طرح ملی «تلاوت» از اول آبان‌ماه آغاز شده و تا 20 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان كرد: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در این طرح مشخصات دانش‌آموز خود اعم از نام و نام خانوادگی، سن، کد ملی، نام مدرسه و نام ناحیه، شماره تماس را به شماره تماس 09176033568 ارسال كرده و در سایت طرح ملی تلاوت به آدرس Www.melitelavat.ir نیز ثبت‌نام كنند.

وی با بیان اینكه این طرح دارای یك پیش‌آزمون و یك آزمون پایانی است، گفت:‌ دوره پیش آزمون كه به‌صورت مجازی و از طریق وبینار برگزار می‌شود، شامل برگزاری یک جلسه آفلاین ویژه خانواده‌های قرآن‌آموزان، برگزاری دو جلسه به‌صورت آفلاین ویژه قرآن‌آموزان(توضیح مفاد درسی دوره توسط یکی از اساتید برجسته)، برگزاری شش جلسه آنلاین ویژه قرآن‌آموزان(تمرین و رفع اشکال آیات منتخب) و برگزاری یک جلسه محفل به‌صورت آنلاین است و بعد از آن نیز آزمون پایانی انجام می‌شود.

سهرابی یادآور شد: پس از انجام ثبت‌نام  در طرح مقدماتی(دوره پیش آزمون)، متقاضیان در دوره مذکور شرکت كرده و در پایان ترم پس از فراگرفتن مواد درسی ارائه شده در ترم در آزمون‌های پایانی شرکت می‌كنند و در صورت قبولی در آزمون‌ها مستقیما در طرح ملی تلاوت«شباب‌الرضا علیه‌السلام» دوره دو ساله اول شرکت خواهند كرد و در صورت عدم قبولی می‌توانند در دوره‌های عمومی آموزش قرآن شرکت كنند و هر زمان که آمادگی لازم را کسب كردند می‌توانند مجدد در آزمون‌های پایانی دوره پیش آزمون شرکت كرده و در صورت قبولی وارد طرح ملی شوند.

انتهای پیام
captcha