وجود ۲۰۰ دانش‌آموز حافظ کل در مازندران
کد خبر: 3932582
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

وجود ۲۰۰ دانش‌آموز حافظ کل در مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: اکنون تعداد دانش‌آموز حافظ کل به ۲۰۰ نفر رسید و با توجه به شرایط جدید، تمام دارالقرآن‌ها در فضای مجازی فعال شدند و یک کانال در شبکه شاد دارند.

وجود 200 دانش‌آموز حافظ کل در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن تبیین برنامه‌های روز ۱۳ آبان روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: در هفته بسیج یادمان طرح ۴۰ هزار مدرسه ۴۰ هزار شهید، ۴۰ هزار یادواره در اداره‌کل رونمایی خواهد شد.

وی افزود: روز دانش‌آموز نزدیک‌ترین مناسبت به ما است هرچند به دلیل کرونا، این مراسم مانند هر سال امکان حضور پررنگ تمام دانش‌آموزان وجود ندارد به همین دلیل تلاش کردیم در کانال‌های استانی و شهرستانی که در شبکه شاد ایجاد شد، این فضا را زنده نگاه داریم و همراهی بچه‌ها و همکاران نیز چشمگیر بود که جای قدردانی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اجرای محدود یوم‌الله ۱۳ آبان، تصریح کرد: امسال راهپیمایی مانند هرسال با رعایت پروتکل‌ها و  با حضور حداقلی دانش‌آموز ‌می‌شود اما تمرکز اصلی بزرگداشت این روز را بر فضای مجازی گذاشتیم تا با تمرکز بر استکبارستیزی و شعار مرگ بر آمریکا و برگزاری جشنواره‌های متعدد به‌ویژه با مشارکت تشکّل‌ها اعم از سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، هلال احمر، کانون یاریگران و همیاران مشاور و از این تشکّل‌ها خواستیم درباره این روز روشنگری کنند.

وی ادامه داد: از جمله مناسبت‌های تاریخی این روز را که شامل «تبعید حضرت امام (ره) در ۱۳ آبان سال ۴۳»، «روز قیام دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۵۷ علیه رژیم ستمشاهی»  «تسخیر سفارت آمریکا» یا «لانه جاسوسی» به درستی به نوجوانان و جوانان شناسانده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: برنامه تجمعی ما در مراکز ویژه هر شهر است که برنامه رسمی شهرستان ساری ساعت 9 صبح  روز سه شنبه در امامزاده یحیی(ع) آغاز می‌شود و نمایندگان تشکّل‌ها به‌صورت محدود و تحت مراقبت حاضر خواهند شد و بخش‌های مختلف برنامه از قرائت قرآن و اجرای سرود و خواندن بیانیه در مرکز استان به آموزش و پرورش استان واگذار شد و از برگزیدگان مسابقه پیامکی با موضوع ۱۳ آبان نیز در همین مراسم تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

وی افزود: تربیت دینی، مذهبی و قرآنی دانش‌آموزان از برنامه‌های محوری آموزش و پرورش مازندران است و در زیست‌بوم جدید نیز با توجه به موفقیّتی که در «مجازندران یک» داشتیم بچه‌ها را ارجاع دادیم به «مجازندران 2» با موضوعاتی، چون دفاع مقدس و محرم و در همین کمتر از یک‌ماهه بیش از ۹ هزار کلیپ به ما ارسال شد و برنامه داریم از ۳۰۰ تن از دانش‌آموزان تجلیل به‌عمل آوریم.

سعدی‌پور با اشاره به میزبانی برنامه کشوری «لاله‌های روشن» گفت: این هفته همچنین هفته بسیج دانش‌آموزی است و ان‌شاالله در روز بسیج در سوم آذرماه از نماد طرح ۲۰۰۰ شهید در محوطه اداره کل رونمایی خواهد شد و سپس برای افتتاحیه طرح کشوری با عنوان «۴۰ هزار شهید، ۴۰ هزار مدرسه، ۴۰ هزار یادواره» آماده خواهیم شد که احتمالاً با حضور مدیران وزارتی از جمله معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش و پیام وزیر این افتتاحیه کشوری به میزبانی مازندران انجام می‌شود.

وی از راه‌اندازی کانال لاله‌های روشن در شبکه شاد خبر داد و افزود: عضویت در این کانال که از ابتدای مهر فعال شد و اکنون به حدود ۱۵ هزار نفر رسید و هر روز نیز صد تا دویست کلیپ از مدارس سراسر کشور به ما می‌رسد با محوریت معرفی شهدا و ارزیابی از فعالیت مدارس سراسر کشور نیز در دست انجام است تا در مراسم پایانی، از مدارس سراسر کشور که درباره معرفی و تجلیل از مقام شهید خوب کار کردند، به صورت ویژه قدردانی شود.

سعدی‌پور گفت: کیفیت فعالیت فرهنگی مدارس و استمرار این گونه کار‌های ارزشمند محدود به آذرماه و هفته بسیج نیست بلکه استمرار خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه به تجلیل از نخبگان قرآنی پرداخت و گفت: مازندران در این بخش هم ظرفیتی عظیم دارد به طوری که ما بیش از 100 دانش‌آموز حافظ کل داشتیم که الان به 200 نفر رسید و در این بخش نیز با توجه به شرایط جدید، تمام دارالقرآن‌ها در فضای مجازی فعال شدند و یک کانال در شبکه شاد دارند و تمام بچه‌های قرآنی نیز به عضویت این شبکه درآمدند و از مدل‌های مختلف برای آموزش تفسیر و حفظ استفاده می‌کنند ضمن اینکه برنامه تربیت حکیمانه یک و تربیت حکیمانه دو نیز به خوبی اجرا شد و مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد: همه برنامه‌های فرهنگی و پرورشی را به فضای مجازی انتقال دادیم تا ضمن اینکه تربیت و پرورش را به موازات آموزش پیش ببریم، فضای مجازی را نیز برای دانش‌آموزان امن کنیم و باور دارم در این بخش موفق بودیم.

انتهای پیام
captcha