دو برابر شدن مرگ و میر ناشی از کرونا در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3931456
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

دو برابر شدن مرگ و میر ناشی از کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: میزان مرگ و میر در چهارمحال‌وبختیاری نسبت به دو هفته گذشته دو برابر شده است و در هفته سوم مهرماه، استان رتبه سوم مرگ و میر ناشی از کرونا را در کشور به خود اختصاص داد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد شامگاه گذشته پنجم آبان‌ماه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه موج سوم بیماری در کشور نسبت به موج دوم شدت بیش‌تری دارد، اظهار کرد: در هفته گذشته، حدود ۲۳۰۰ بیمار در کشور جان خود را از دست دادند و نزدیک به ۱۵ هزار نفر در مراکز درمانی کشور بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه روند بیماران سرپایی در کشور صعودی است، بیان کرد: افزایش بیماران سرپایی موجب افزایش موارد بستری و میزان مرگ و میر در هفته‌های آینده می‌شود.

وی اضافه کرد: میزان مرگ و میر در چهارمحال‌وبختیاری نسبت به دو هفته گذشته دو برابر شده است و در هفته سوم مهرماه، استان رتبه سوم مرگ و میر ناشی از کرونا را در کشور به خود اختصاص داد.

شیرانی با بیان اینکه تاکنون ۴۰ هزار نمونه از افراد مشکوک به کرونا در چهارمحال و بختیاری گرفته شده است، گفت: نتیجه آزمایش ۱۳ هزار و ۲۴۶ فرد مشکوک مثبت اعلام شده است و ۲۴۰۰ مورد تاکنون در مراکز درمانی بستری شده‌اند و ۳۹۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه شهرستان‌های بروجن و شهرکرد در وضعیت بحرانی (خاکستری) قرار دارند، تأکید کرد: اگر این بیماری به سرعت کنترل نشود، قطعاً اوضاع وخیم‌تر می‌شود، بنابراین باید اقدامات علمی و جدی باشد.

وی با تأکید بر اینکه یک قرارگاه برای مدیریت بیماری کرونا و ایجاد محدودیت در چهارمحال و بختیاری باید تشکیل شود، بیان کرد: در مقابله با این بیماری تک تک افراد مسئول هستند، همه باید تلاش کنیم این بیماری را به هیچ فردی منتقل نکنیم و به این ویروس مبتلا نشویم.

در ادامه نشست، سیدراشد جزایری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، اظهار کرد: نشست قبلی ستاد کرونا ۱۳ مصوبه داشت که از این تعداد ۶ مصوبه اجرایی شد و ۶ مصوبه در حال اجراست اما یک مصوبه اجرایی نشد.

وی با بیان اینکه شش استراتژی برای مدیریت بیماری کرونا از سوی ستاد ملی کرونا تعیین شده است، گفت: این استراتژی‌ها شامل تشدید نظارت‌ها، افزایش موارد نمونه‌گیری با استفاده از تست سریع، رهگیری قرنطینه خانگی افراد مبتلا به کرونا، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر و تقویت درمان موارد سرپایی در مراکز منتخب است.

جزایری از راه‌اندازی سامانه ماسک در مراکز جامع سلامت برای ردیابی بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و افزود: از طریق این اپلیکیشن افراد در قرنطینه پیگیری می‌شوند.

قرار گرفتن کارمندان در معرض خطر در اولویت دورکاری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تأکید کرد: از این پس چهار گروه شغلی براساس وضعیت سفید، زرد، قرمز و خاکستری فعالیت می‌کنند، در وضعیت خاکستری باید تمامی مشاغل با محدودیت فعالیت کنند. جبهه انقلاب فرهنگی چهارمحال‌وبختیاری برای کمک به کادر درمان، ضدعفونی و کمک به سالمندان در شرایط کرونایی اعلام آمادگی کرده‌اند.

جزایری در پایان تصریح کرد: اداراتی که امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ندارند، باید به فراخور مکان کارمندان خود را به دورکاری بفرستند، همچنین کارمندانی که در معرض خطر هستند در اولویت دورکاری قرار دارند.

انتهای پیام
captcha