عیار تدریس قرآن / ابراز نگرانی بانوان مدرس قرآنی از عدم اعتماد
کد خبر: 3931449
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

عیار تدریس قرآن / ابراز نگرانی بانوان مدرس قرآنی از عدم اعتماد

داور مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبی گفت: در خراسان‌جنوبی اصلا آنچنان که باید به بانوان و فعالیت‌های آن‌ها اهمیت داده نمی‌شود و این گاهی حتی از نگاه بعضی از مسئولین قرآنی استان مطرح می‌شود.

عیار تدریس قرآن / ابراز نگرانی بانوان مدرس قرآنی از عدم اعتمادمطهره خراشادی‌زاده، داور مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی بانوان در خراسان‌جنوبی از چند زاویه قابل بررسی است؛ یکی از مشکلات در راستای این فعالیت‌ها، کمبود اساتید بانو در بعضی از شاخه‌های آموزش قرآن از جمله صوت و لحن است.

وی ادامه داد: اگر زمانی یک یا دو نفر مطرح و مستعد جهت آموزش در این مباحث، با هردلیلی نتوانند کلاس‌های آموزشی را برعهده گیرند، این کلاس‌ها بی معلم مانده و بارها و بارها به همین دلیل بانوانی که رغبت به فراگیری تخصصی صوت و لحن قرآن را دارند همچنان در آرزوی شرایطی مساعد برای آموزش این دو مبحث قرآنی مانده‌اند.

این داور مسابقات قرآن بیان کرد: البته مسئولین، از جمله در اداره اوقاف و امور خیریه چند نوبت اساتید کشوری بانو را به استان دعوت کرده‌اند، اما ممکن است به هر دلیلی در آن شرایط خاص و محدود که استاد خواهر در استان هستند، همه علاقمندان نتوانند در جلسات آموزشی شرکت کنند.

خراشادی‌زاده ادامه داد: به شدت پیگیر کلاس‌های تخصصی صوت و لحن بوده و هیچ وقت توفیق حضور در این کلاس‌ها را نداشته‌ام و از طرفی احساس می‌کنم کلاس‌های فشرده و مقطعی برای آموزش مناسب نبوده و فعالان قرآنی را به اهداف دلخواه نمی‌رساند.

وی افزود: اگر چند نفر از اساتید خواهر از افراد بومی و مستعد، برای کسب آموزش‌های تخصصی و بهره‌مندی از حضور اساتید کشوری و با حمایت همه جانبه از نظر هزینه و سایر موارد توسط مسئولین ذیربط اعزام شوند و به صورت پیوسته و منظم کلاس‌های آموزشی در استان برگزار شود، سطح کیفی مباحث قرآنی در مسابقات استانی و کشوری قطعا افزایش مطلوبی خواهد داشت.

این داور مسابقات قرآن بیان کرد: نکته بعدی در زمینه فعالیت‌های قرآنی بانوان در استان این است که در خراسان‌جنوبی اصلا آنچنان که باید به بانوان و فعالیت‌های آن‌ها اهمیت داده نمی‌شود و این گاهی حتی از نگاه بعضی از مسئولین قرآنی استان مطرح می‌شود.

خراشادی‌زاده ادامه داد: برخی از مسئولان، هیچ‌کدام از بانوان استان را در حد یک استاد قبول ندارند و در حوزه لفظ و گفتار نیز تنها آقایان به عنوان استاد معرفی می‌شوند و این یعنی اینکه استادی هیچ کدام از بانوان استان برای مسئولان محرز نیست.

وی افزود: این نکات، انگیزه بسیاری از بانوان را برای فعالیت‌های چشمگیر و ارتقاء سطح علمی قرآنی از آن‌ها سلب کرده و در نتیجه احساس می‌کنند حال که نمی‌توانند به دلیل محدودیت‌های موجود در مراحل کشوری یا بین‌المللی مطرح شوند، پس دیگر لازم نیست تلاش بیش از حد نیاز استان انجام دهند.

این داور مسابقات قرآن خاطرنشان کرد: لازم است مسئولان قرآنی با تغییر زیرساخت‌های موجود، جایگاه بانوان را دوباره در مسابقات و فعالیت‌ها احیا کنند، به آنان مسئولیت کلاس‌های بیشتری اعطا کرده و میدان دهند تا استعدادهای قرآنیشان مغفول نماند.

انتهای پیام
captcha