ضرورت تبیین کاربردهای وقف قرآنی برای واقفان البرزی
کد خبر: 3930568
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

ضرورت تبیین کاربردهای وقف قرآنی برای واقفان البرزی

مدیرکل اوقاف البرز گفت: اینکه در حال حاضر وقف در حوزه آموزش و ترویج علوم قرآنی و مهدویت در البرز وجود ندارد و بیشترین نیات واقفان مربوط به برگزاری عزاداری و تعزیه است.

ضرورت تبیین کاربردهای وقف قرآنی برای واقفان البرزی

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، با تاکید بر ضرورت ترویج وقف در جامعه، اظهارکرد: در طول تاریخ بسیاری از مشکلات با وقف مرتفع می‌شد، وقف چشمه جاری از که حتی پس از مرگ انسان نیز برای او ثواب این کار نوشته می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از مواردی که طبق تاکیدات مقام معظم رهبری با جدیت پیگیری می‌کنیم بحث تبدیل شدن بقاع متبرک استان به قطب فرهنگی است، بیان کرد: در حال حاضر بقاع متبرکه استان خصوص امامزادگان شاخص به مکانی برای فعالیت‌های فرهنگی شده است.
این مسئول در ادامه به فعالیت اوقاف البرز در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه فعالیت‌های خوبی آغاز شده است که این فعالیت‌ها منجر به ایجاد اشتغال و توسعه و نوآوری در حوزه‌های مختلف می‌شود.
حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه در حال حاضر وقف در حوزه آموزش و ترویج علوم قرآنی و مهدویت در استان البرز وجود ندارد، تصریح کرد: بیشترین نیات واقفان در استان مربوط به برگزاری عزاداری و تعزیه است.
وی با بیان اینکه هفته وقف زمان خوبی برای ترویج این فرهنگ است، خاطرنشان‌کرد: در این هفته برنامه‌های مختلفی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تدوین و در حال اجرا است.

 

انتهای پیام
captcha