سفر هیئت‌های سازشگر به قدس مشروعیت‌بخشی به اشغالگری است
کد خبر: 3930560
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
خطیب مسجدالاقصی:

سفر هیئت‌های سازشگر به قدس مشروعیت‌بخشی به اشغالگری است

خطیب مسجدالاقصی سفر هیئت‌هایی از کشورهای عربی امارات و بحرین به بیت‌المقدس را به معنای مشروعیت‌بخشی رژیم‌های سازشگر عربی به اشغالگری رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس و مسجدالاقصی دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد، خطیب مسجدالاقصی و رئیس انجمن عالی اسلامی در قدس اشغالی تأکید کرد: خطر رفت و آمد هیئت‌هایی از کشورهای سازشگر عربی به مسجدالاقصی در بیت‌المقدس از هتک حرمت این مکان و شهر مقدس از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست کمتر نیست و این اقدام ‌رهاورد آشکار جرم عادی‌سازی و یکی از تبعات و نتایج فوری آن است.

شیخ «عکرمه صبری» گفت: هر هیئتی که با عادی‌سازی به قدس بیاید، ضرر و زیانش دست‌کمی از هر حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به صحن‌های مسجدالاقصی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه فلسطینی‌ها، سفر این هیئت‌های سازشگر به قدس و مسجدالاقصی را کاملاً رد می‌کنند، گفت: همه رژیم‌ها باید به راه راست بازگشته و روایت اسلامی و نه یهودی را درباره مسجدالاقصی تأیید کنند.

شیخ صبری با بیان اینکه ورود هیئت‌های سازشگر عربی به مسجدالاقصی با پشتیبانی پلیس رژیم صهیونیستی شرم‌آور است، گفت: این رفتارها نشانه به رسمیت شناختن ضمنی مشروعیت اشغالگری رژیم صهیونیستی در این شهر مقدس است. کشاندن هیئت‌های سازشگر عربی چیزی از واقعیت بیت‌المقدس کم نمی‌کند و به اشغالگران هیچ مشروعیتی برای اشغالگری آنها در بیت‌المقدس و مسجدالاقصی نمی‌دهد.

بیت‌المقدس طی روزهای اخیر شاهد رفت و آمد هیئت‌هایی از کشورهای امارات و بحرین بوده که تحت حفاظت نظامیان رژیم اشغالگر انجام شده است و اهالی قدس و خادمان مسجدالاقصی هنگام ورود این هیئت‌ها به مسجدالاقصی با سر دادن شعار، آنها را خائن خوانده و خواستار بیرون رفتنشان شده‌اند.

انتهای پیام
captcha