مسابقات قرآن ویژه مددجویان زندان‌های همدان برگزار شد
کد خبر: 3930348
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

مسابقات قرآن ویژه مددجویان زندان‌های همدان برگزار شد

مسابقات استانی قرآن ويژه مددجويان زندان‌های همدان به مدت سه روز در رشته‌های حفظ، قرائت، اذان، مفاهیم و دعاخوانی با داوری استادان قرآنی برگزار شد.

مسابقات قرآن کریم ویژه مددجویان زندان‌های همدان برگزار شدبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان، توسعه برنامه‌های قرآنی از اولويت‌های اصلی سازمان زندان‌هاست و نقش تربيتی آن در رسيدن به كمال انسانی و جلوگيری از بازگشت مجدد به زندان بسیار زیاد است.

در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی، مسابقات استانی قرآن کریم ويژه مددجويان زندان‌های استان همدان به مدت سه روز، در رشته‌های حفظ، قرائت، اذان، مفاهیم و دعاخوانی در زندان همدان با داوری استادان قرآنی برگزار شد و مددجويان با آمادگی كامل در اين مسابقه حضور پيدا كردند و در پايان به برترين‌های قرآنی اين دوره از مسابقات جوايزی اهدا شد و برگزیدگان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

آموزش تصحیح اذکار نماز ویژه کارکنان زندان همدان

دوره آموزشی و تصحیح اذکار نماز ویژه کارکنان از سوی اداره فرهنگی زندان‌ها برگزار می‌شود. برای برگزاری بهتر و مؤثرتر این برنامه واحدهای یگان حفاظت، اداره عمومی، کارگزینی با اداره فرهنگی همکاری دارند. مدرس دوره حجت‌الاسلام دهقان تعیین شده و دوره در سالن اجتماعات بخش اداری و با استفاده از امکانات سمعی و بصری سالن برگزار می‌شود.

مدت‌ زمان دوره برای هر گروه 15 نفره دو روز تعیین شده که شامل آموزش مقدمات نماز، غسل، وضو، تیمم و تصحیح اذکار نماز است که به‌صورت انفرادی و نفربه‌نفر مورد بررسی و تصحیح قرار می‌گیرد و مدت‌زمان پیش‌بینی‌شده برای این دوره 60 روز است.

برگزاری دوره آموزش احکام سطح 1 و 2 ویژه سربازان

دوره آموزش احکام سطح 1 و 2 ویژه سربازان وظیفه زندان همدان برگزار شد. دوره مذکور روزهای سه‌شنبه هر هفته و با آموزش حجت‌الاسلام شفیعی برگزار می‌شود و 40 نفر از سربازان وظیفه احکام و مسائل شرعی و اذکار صحیح نماز را آموزش می‌بینند.

از ابتدای سال جاری دوره‌های آموزشی تعالی با سرفصل مفهوم‌شناسی جوان و جوانی و احکام سطح 1 و 2 ویژه سربازان وظیفه برگزار شده و دوره جدید تعالی با سرفصل جوان و معنویت با آموزش حجت‌الاسلام بیگدلو شروع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha