اتحادیه اروپا خواستار عدم اجرای تهدیدات اسرائیلی علیه جوامع فلسطینی شد
کد خبر: 3930330
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

اتحادیه اروپا خواستار عدم اجرای تهدیدات اسرائیلی علیه جوامع فلسطینی شد

اتحادیه اروپا از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا تهدیدات خود را درباره تخریب املاک جوامع فلسطینی در جنوب کرانه باختری اجرایی نکند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری معاً، سوین کوهن فن بورگسدورف، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین روز گذشته، 28 مهرماه، در جریان بازدید نمایندگان اتحادیه اروپا از روستاهای «ام الخیر» و «خربة المجاز» در جنوب الخلیل، گفت: ما نسبت به تهدیدات پیاپی اسرائیل درباره تخریب املاک فلسطینیان و آوارگی جوامع محلی فلسطین در جنوب کرانه باختری که بیش از دو دهه اخیر انجام می‌شود، احساس نگرانی می‌کنیم.
 
وی ضمن درخواست از اسرائیل برای اجرایی نکردن تهدیدات خود درباره تخریب املاک فلسطینیان، گفت: آوارگی این جوامع ناقض قوانین حقوق بشر بین‌المللی است.
 
در این بازدید، دیپلمات‌های اروپایی با ساکنان و نمایندگان محلی جوامع فلسطینی دیدار کرده و از تهدیدات مداوم اسرائیل درباره تخریب دارایی‌های فلسطینیان مطلع شدند.
 
در همین راستا، عضو کمیته عمومی دفاع از اراضی فلسطین، اعلام کرد که مقامات اشغالگر صهیونیست، در سال 1996 میلادی 250 هزار دونم از اراضی فلسطینیان در جنوب شرقی استان الخلیل را به بهانه ایجاد امنیت یا اختصاص املاک فلسطینیان به دولت رژیم صهیونیستی مصادره کرده‌اند؛ با وجود اینکه ساکنان این مناطق مدارکی در اثبات مالکیت این اراضی در اختیار داشتند.
 
در بیانیه‌ای که از سوی مرکز اطلاعات حقوق بشر اسرائیل(بتسلیم) صادر شده، آمده است که به زودی حکم قضایی در قضیه‌ای که از دو دهه پیش با ساکنان این مناطق وجود داشته، صادر خواهد شد و دادگاه عالی اسرائیل تصمیم خود را در این زمینه اعلام خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha