برخورد بدون ملاحظه و بدون تخفیف با مجرمان حرفه‌ای
کد خبر: 3930312
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

برخورد بدون ملاحظه و بدون تخفیف با مجرمان حرفه‌ای

معاون دادستان مرکز لرستان با اشاره به برخورد قاطع و بدون ملاحظه با مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، گفت: ارفاقات قانونی عفو، مرخصی و آزادی مشروط شامل مجرمان سابقه‌دار نمی‌شود.

برخورد بدون ملاحظه و بدون تخفیف با مجرمان حرفه‌ایبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدرمضان موسوی، معاون دادستان مرکز استان لرستان، سه‌شنبه، ۲۹ مهر در جمع رسانه‌ها، خبرنگاران را قشر فرهیخته و مدافع حقوق مردم توصیف و اظهارکرد: اصحاب رسانه در میشرفت، توسعه و ترقی جامعه نقش اساسی داشته و می‌توانند کمک حال دستگاه قضایی در دفاع از حقوق عامه باشند.

وی از راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به مطبوعات در دادستانی در اسرع‌وقت خبر داد و با تاکید بر لزوم حفظ شخصیت اصحاب رسانه، گفت: پرونده‌های اصحاب رسانه ابتدا در این شعبه بررسی و در وهله اول به شورای حل اختلاف مطبوعات ارجاع داده می‌شود.

موسوی با اشاره به این‌که در تعیین قرار برای اصحاب رسانه هم ملاحظات خبرنگاران در نظر گرفته می‌شود و قرار مناست و سبک‌تر مناسب با شان خبرنگار تعیین می‌شود چراکه اعتقاد ما حمایت از خبرنگاران است.

معاون دادستان مرکز استان لرستان با تاکید بر این‌که خبرنگاران باید با نقد سازنده خود مشکلات را به مدیران گوشزد کنند و در چارچوب قانون به رسالت خود با شجاعت عمل کنند، ادامه داد: خبرنگار از کسی نترسد و دادستانی هم حمایت قضایی را از خبرنگاران خواهد داشت این در حالی‌است که درب اتاق دادستانی و معاونت آن هر روز پذیرای خبرنگاران است.

وی با ذکر این مطلب که خرم‌آباد از لحاظ امنیت در رده‌های بالاست اما در برخورد با مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار ما ارفاقات قانونی را از آنان سلب کرده‌یم، افزود: ارفاقات قانونی مانند مرخصی، آزادی، مشروط عفو عمومی و خصوصی برای مجرمین سابقه دار و حرفه‌ای و سابقه دار اعمال نمی‌شود چراکه امنیت و حفظ آرامش مردم اولویت نخست دستگاه قضایی است و در این راستا هیچ‌گونه ملاحظه کاری در برخورد با اراذل و اوباش و مجرمان حرفه‌ای وجود ندارد.

موسوی دفاع از حقوق عامه را وظیفه دادستانی دانست و با اشاره به این‌که بخش مهمی از وظایف دادستان بر دفاع از حقوق عامه متمرکز است، تصریح کرد: آنچه مردم خواهان آن هستند دادستانی به آن ورود می‌کنند این در حالی‌است که در موارد بسیاری که حقوق عامه جامعه بوده دادستانی به‎طور جد ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام
captcha