ثبت ۲۷ وقف به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3929876
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

ثبت ۲۷ وقف به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل اوقاف سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ وقف جدید به ارزش ریالی ۲۵ میلیارد ریال در سطح استان به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 27 وقف جدید به ارزش ریالی 25 میلیارد ریال در سطح استان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: هرچه تعداد وقفیات، به‌خصوص موقوفات منفعتی بیشتر باشد، به معنای آن است که می‌توان مشکلات بیشتری را حل کرد و گره‌های بیشتری از جامعه باز کرد، بنابراین برای آن‌که آثار وقف در جامعه ملموس‌تر باشد، باید جهت ترویج آن تلاش کرد.

مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: خوشبختانه استان سيستان و بلوچستان از حيث موقوفات انتفاعی، وضعیت خوبی در کشور دارد، اما در زمینه وقف‌های منفعتی، وضعیت اصلاً مطلوب نیست، در حالی که منفعتی بودن موقوفات یکی از مؤثرترین راه‌های استفاده بهینه از سنت حسنه وقف به‌شمار می‌رود و امیدواریم با همراهی خیران این سهم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اجرای امینانه نیات واقفان، رسالت اصلی سازمان است، افزود: اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش در سازمان اوقاف بسیار حائز اهمیت بوده و توان حداکثری این مجموعه تلاش در اجرای امینانه نیات این موقوفات است؛ در این راستا، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ میلیارد ریال اجرای نیت شده است.

مومنی مقدم با بیان اینکه حفظ و نگهداری موقوفات وظیفه اصلی سازمان اوقاف است تا آیندگان از ثمرات آن منتفع شوند، افزود: اخذ سند مالکیت موقوفات یکی از مهم‌ترین عوامل جلوگیری از موقوفه خواری و تثبیت موقوفات است، در همین راستا، از سال ۹۷ که در این استان کارمان را آغاز کردیم، تاکنون برای ۱۸۰ موقوفه سند مالکیت اخذ شده و هیچ کس نمی‌تواند در آن دخل و تصرفی داشته باشد؛ همچنین ۵۲ موقوفه با پیگیری‌های انجام شده از تصرف خارج یا به افراد اجاره داده شده است.

وی سومین وظیفه اوقاف را ترویج سنت حسنه وقف و تشویق افراد برای وقف‌های جدید به‌ویژه بر اساس نیات و نیازهای روز جامعه دانست و اظهار کرد: از ابتدای سال تا امروز، 27 مورد وقف جدید داشته‌ایم که شامل خانه، زمین برای امور تجاری و زمین کشاورزی می‌شود.

مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: با وجود افراد خیّر و نیکوکار در استان، بسیاری از آن‌ها با این سنت حسنه که ماندگاری آن هم در دنیا و هم در آخرت است، آشنایی کامل ندارند و در این زمینه رسانه‌های گروهی باید اطلاع‌رسانی مناسب از وقف داشته باشند.

انتهای پیام
captcha