هزینه ماهانه ۴ میلیارد تومان برای انجام تست کرونا در لرستان
کد خبر: 3929745
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸

هزینه ماهانه ۴ میلیارد تومان برای انجام تست کرونا در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به هزینه ماهانه چهار میلیارد تومان برای انجام تست کرونا در لرستان، گفت: تا ۲۳ مهرماه جاری ۳۳ هزار و ۴۱۶ لرستانی به کرونا مبتلا شده اند که ۶۸۳ نفر آن‌ها جان باخته‌اند.

تاتبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، محمدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان شامگاه شنبه، ۲۶ مهرماه از هزینه ماهانه چهار میلیارد تومان برای انجام تست کرونا در لرستان خبر داد و گفت: هر هفته یک میلیارد تومان برای خریداری کیت‌های تشخیص کرونا در استان هزینه می‌شود که تامین ماهانه چهار میلیارد تومان در این بخش یک ضرورت است.

وی با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین ماهانه شش میلیارد تومان بابت پزشکان مقیم هزینه پرداخت می‌کند، به ذخیره‌سازی داروهای مؤثر در تسکین بیماری کرونا در لرستان اشاره کرد و افزود: با این‌که درمان هر بیمار کرونایی به‌طور میانگین ۳۰ میلیون تومان برای دانشگاه علوم پزشکی لرستان هزینه دارد اما این مساله هم‌اکنون در اولویت دانشگاه است.

نیکبخت با تاکید بر اهمیت رعایت نکات بهداشتی برای مهار کرونا اضافه کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان بایستی با حضور در رسانه ملی و محلی نسبت به ترویج این موضوع اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این‌که شش هزار و  ۶۰۰ کپسول اکسیژن برای استفاده بیماران کرونایی خریداری شده است، ادامه داد: استان لرستان از نظر تجهیزات یکی از استان‌های برتر کشور است.

نیکبخت گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۳ مهرماه جاری ۳۳ هزار و ۴۱۶ لرستانی به کرونا مبتلا شده‌اند که ۶۸۳ نفر آن‌ها جان باخته‌اند.

انتهای پیام
captcha