انجام عملیات عمرانی در ۶ هزار مترمربع از بقاع متبرکه آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3929708
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

انجام عملیات عمرانی در ۶ هزار مترمربع از بقاع متبرکه آذربایجان‌غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌‌غربی گفت: امسال عملیات عمرانی در ۶ هزار مترمربع از امامزادگان و بقاع متبرکه سطح استان انجام شده است.

انجام عملیات عمرانی در ۶ هزار مترمربع از بقاع متبرکه آذربایجان‌غربیحجت‌الاسلام ناصر جوانبخت‌، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه تعدادی از موقوفات استان در گذر زمان دچار تخریب شده و نیاز به تعمیر دارند، اظهار کرد: برای همین منظور اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان موقوفات و رقباتی که نیاز به تعمیر داشته را شناسایی کرده و اقدام به تعمیر آنها کرده است.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری دو هزار و ۲۰۰ مترمربع از رقبات عرصه و اعیان موقوفات استان مورد تعمیر و مرمت قرار گرفته‌اند، افزود: هزینه این تعمیرات برابر با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است که در هفت شهرستان استان انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هزینه این تعمیرات از محل منابع درآمد موقوفات تامین می‌شود، ادامه داد: در برخی موارد برای انجام تعمیرات این اداره‌کل با سایر دستگاه‌های مربوطه همکاری می‌کند برای مثال در صورت تعمیر بناهای تاریخی و امامزادگان با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همکاری می‌شود.

وی با بیان اینکه مرمت و احداث بقاع متبرکه سطح استان نیز امسال یکی دیگر از اقدامات این اداره‌کل در حوزه عمرانی و سرمایه‌گذاری بوده است، تصریح کرد: عملیات عمرانی در ۶ هزار مترمربع از امامزادگان و بقاع متبرکه سطح استان انجام شده است.

حجت‌الاسلام جوانبخت با اشاره به هزینه‌کرد حدود ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای انجام عملیات عمرانی در بقاع متبرکه تصریح کرد: محل هزینه‌کرد این اقدامات از محل درآمد بقاع، اعتبارات داخلی اداره‌کل و اعتبارات دولتی تامین شده است و علاوه بر احداث و مرمت بقاع متبرکه، سعی شده است تا برای رفاع حال زائران برخی خدمات رفاهی نیز ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha