تقویت برنامه‌های حوزه قرآن و عترت در لرستان
کد خبر: 3929470
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

تقویت برنامه‌های حوزه قرآن و عترت در لرستان

مدیرکل ارشاد لرستان با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان، گفت: یکی‌از مهم‌ترین اهداف شورای فرهنگ عمومی تقویت برنامه‌های حوزه قرآن و عترت در استان است.

تقویت برنامه‌های حوزه قرآن و عترت در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، احمدحسین فتایی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان چهارشنبه، ۲۳ مهر، در کمیته تخصصی هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان لرستان ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع)، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان مرجع سیاستگذاری فعالیت‌های فرهنگی در استان تقویت برنامه‌های حوزه قرآن و عترت در لرستان است.

وی افزود: در همین راستا و بنا بر تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته تخصصی هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی که پیش از این مستقل از شورای فرهنگ عمومی بود، در ذیل این شورا قرار گرفت تا زمینه تقویت فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها بیش از گذشته فراهم گردد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کمیته‌های تخصصی تبیین راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم، کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت طلاق و کمیته تخصصی هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی به‌صورت فعال در دبیرخانه شورا ایجاد گردیده و جلسات مرتبط با این کمیته‌ها به‌صورت منظم برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس با اشاره به این‌که این کمیته تاکنون سیزده جلسه را برگزار نموده، عنوان کرد: جلسه حاضر نخستین جلسه‌ کمیته تخصصی هماهنگی است که ذیل شورای فرهنگ عمومی برگزار می‌شود.

منصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نیز در این جلسه، گفت: تا سال گذشته این شورا تحت نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شد و در نیمه دوم سال گذشته مقرر شد این جلسه شورای فرهنگ عمومی هر استان برگزار شود و نتایج و برکات فراوانی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما در سال ۹۴ هماهنگی بی‌نظیری در کل کشور داشتیم به‌طوری‌که زبان‌زد بودیم و هیچ برنامه‌ای نداشتیم که بدون هماهنگی و همراهی انجام شود امیدواریم ادامه برنامه‌ها بهتر باشد.

احمدی عنوان کرد: ما سالانه با همکاری اعضاء سالانه بیش‌از ۱۰۰ محفل قرآنی، جزءخوانی و تدبر در قرآن برگزار می‌کردیم اما از ابتدای امسال تاکنون آمار ما خیلی کمتر است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، بیان کرد: باید با توجه به وجود ویروس کرونا در کشور برنامه‌هایی را در نیمه دوم سال داشته باشیم که تأثیرگذارتر باشند.

وی با بیان این‌که هدف عالی این جلسه هم‌افزایی در حوزه محتوا و اجرای برنامه‌های قرآنی به‌منظور تأثیرگذاری بیشتر در جامعه است، اضافه کرد: هر برنامه‌ای که در این کمیته تصویب شود در شورای فرهنگ عمومی مطرح و با حضور مدیران برتر برنامه‌ریزی و برنامه‌های کلان قرآنی استان تصویب خواهند شد.

 

انتهای پیام
captcha