۵۶ درصد موقوفات خراسان شمالی دارای سند مالکیت هستند
کد خبر: 3929320
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱

۵۶ درصد موقوفات خراسان شمالی دارای سند مالکیت هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۵۶ درصد موقوفات استان دارای سند مالکیت هستند.

56 درصد موقوفات خراسان شمالی دارای سند مالکیت هستندبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام عظیم آسوده‌یدکی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی، 23 مهرماه 99، در نشست خبری به مناسبت هفته وقف، با اشاره به اینکه 56 درصد موقوفات استان دارای سند مالکیت است و 44 درصد فاقد سند رسمی است، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید تمامی موقوفات و رقباتی که قابلیت اخذ سند دارد، سنددار شود ولی برخی موقوفات جزو اموال غیرمنقول است که بر اساس قانون امکان صدور سند برای آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای 217 موقوفه در خراسان شمالی اخذ شده، افزود: از این تعداد برای 159 موقوفه سند جدید صادر شده و 58 موقوفه هم پیگیری سند تا مرحله نهایی انجام شده است.

حجت‌الاسلام آسوده به تمدید و تجدید اجاره موقوفات با تعداد دو هزارو 316 موقوفه هم اشاره کرد و افزود: طی اسفند سال گذشته و فروردین ماه امسال هم با توجه به شیوع کرونا، اجاره‌بهای این دوماه 60 موقوفه به مبلغ 143 میلیون تومان بخشیده شد.

وی به تعمیر، مرمت و بازسازی 23 بقعه متبرکه با مساحت دوهزارو 215 مترمربع طی نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این راستا بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای بقاع متبرکه و همچنین مساجد استان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف خراسان شمالی از جمع‌آوری اطلس 168 بقعه متبرکه هم خبر داد و با بیان اینکه طی یک سال گذشته 42 وقف جدید به ثبت رسیده است، افزود: در حال حاضر پنج مرکز افق در بقاع متبرکه فعال است و باید تا آخر سال 25 سهمیه دیگر را هم در بقاع متبرکه سایر شهرستان‌ها محقق کنیم.

وی آزادسازی 12 زندانی جرائم غیرعمد، توزیع 12 هزار بسته غذایی، 250 هزار پُرس غذای گرم، هزارو 100 بسته لوازم التحریر و 250 هزار ماسک رایگان از محل نیات واقفان را به دیگر برنامه‌ها افزود.

حجت‌الاسلام آسوده به تشکیل 98 پرونده قضائی براي موقوفات متصرفي هم اشاره کرد و با بیان اینکه از این تعداد 33 مورد رأی به نفع موقوفات و 11 مورد برعلیه موقوفات صادر شد، اظهار کرد: در حال حاضر 54 پرونده در جریان است

وی افتتاح کارگاه خیاطی «شمیم خدمت»، افتتاح مراکز افق در روستاهای کاستان و سیاهدشت و شهر شیروان، تجلیل از واقفان خیراندیش، نشست تخصصی با نخبگان علمی و فرهنگی و تکریم مدافعان سلامت را از جمله برنامه‌های هفته وقف امسال نام برد.

انتهای پیام
captcha