جهاد دانشجویان بسیجی چهارمحال‌وبختیاری در مبارزه با کرونا
کد خبر: 3928522
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

جهاد دانشجویان بسیجی چهارمحال‌وبختیاری در مبارزه با کرونا

کارشناس حرکت‌های جهادی ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال‌وبختیاری اقدامات کارگروه‌های گوناگون قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونا در استان را تشریح کرد.

یحیی خواجه‌علی، کارشناس حرکت‌های جهادی ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، در تشریح اقدامات جهادی بسیج دانشجویی استان از زمان شیوع ویروس کرونا در استان، اظهار کرد: با آغاز شیوع کرونا در استان، قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونا متشکل از گروه‌های جهادی دانشجویی از سراسر استان تشکیل شد و با چند کارگروه کار خود را در سنگر سلامت آغاز کرد.

وی ادامه داد: در این قرارگاه، کارگروه اقدام عملی در فعالیت‌هایی از قبیل ضدعفونی معابر و تولید ماسک آغاز به کار کرد که با فعال شدن دو کارگاه در شهرهای شهرکرد و اردل و نیز مشارکت دانشجویان جهادی در تولید ماسک در منزل، تا‌کنون 50 هزار ماسک تهیه و توزیع شده است.

خواجه‌علی بیان کرد: کارگروه‌های دیگری نظیر کارگروه رسانه و ارتباطات با فعالیت در زمینه تولید پادکست و عکس‌نوشته جهت آرام‌سازی فضای روانی جامعه، کارگروه تولید محتوا متشکل از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی با ترجمه و تولید مقالات علمی مرتبط با مبحث کووید-19 و نیز کارگروه مطالبه‌گری از مسئولان استانی و دانشگاهی با فعالیت در مباحثی نظیر جلوگیری از ورود مسافران به استان از دیگر گروه‌های فعال در قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونا در استان هستند.

کارشناس حرکت‌های جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان گفت: در مبحث کمک‌های مؤمنانه در مجموعِ دو مرحله، دو هزار بسته معیشتی در سطح استان توزیع شد که گروه‌های جهادی با جمع‌آوری کمک‌ها و شناسایی نیازمندان از طریق تحقیقات میدانی، پرس‌و‌جو در مدارس، مساجد و ... و نیز اختصاص بخشی از کمک‌ها به کارگران روزمزد، این کمک‌ها را به دست افراد نیازمند یا متضرر از کرونا رساندند.

خواجه‌علی در خصوص حوزه دیگر فعالیت قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونا استان، تصریح کرد: اعزام چند گروه تخصصی متشکل از دانشجویان رشته دامپزشکی به مناطق محروم کوهرنگ از جمله منطقه عشایری چغاخور و منطقه شیخ علیخان از دیگر اقدامات دانشجویان بسیجی و جهادی بود که طی این مدت، هزار و 700 رأس دام در این مناطق معاینات و داروهای لازم را دریافت کردند.

وی کارهای عمرانی را از دیگر اقدامات جهادی دانشجوایان برشمرد و افزود: از جمله می‌توان به اقدام خوب گروه جهادی محبان ولایت اشاره کرد که در مبحث خانه‌سازی در روستایی در لردگان فعالیت داشتند، تولید عکس‌نوشته و تابلوهای ایرانی ـ اسلامی توسط گروه جهادی سورشجان نیز انجام و در سطح شهر توزیع شد.

خواجه‌علی بیان کرد: تهیه و توزیع 300 بسته لوازم‌التحریر در شهرستان کوهرنگ و مناطق محروم شیخ علیخان و بازفت و نیز تهیه 100 بسته لوازم‌التحریر و توزیع در منطقه سردشت لردگان از دیگر اقدامات شاخص گروه‌های جهادی دانشجویی استان است. همچنین اعزام دانشجویان تربیت معلم به مناطق محروم و ارائه آموزش به دانش‌آموزان که به دلیل نبود امکانات تحصیل مجازی بازمانده از تحصیل هستند، از اقدامات مهم گروه‌های جهادی دانشجویی به‌شمار می‌رود.

وی در خصوص برنامه‌های پیش روی قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونا، گفت: گروه جهادی شهید علم‌الهدی دانشگاه شهرکرد در نظر دارد با آموزش پرورش گیاهان دارویی به اشتغالزایی در مناطق روستایی کمک کند، همچنین اعزام مستمر دانشجویان دامپزشکی جهت معاینه دام‌ و طیور در مناطق محروم و عشایری و اعزام دانشجویان برای ارائه آموزش به دانش‌آموزان مناطق محروم و نیز اجرای مرحله جدید کمک‌های مؤمنانه و پیگیری مباحث عمرانی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha