محدودیت‌های کرونایی چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
کد خبر: 3926585
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲

محدودیت‌های کرونایی چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه با پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی برای تعطیلی و اعمال محدودیت به مدت ۲ هفته موافق هستیم، گفت: اما در برخی موارد مانند تعطیلی کلی مدارس باید مجوز از ستاد کرونا اخذ شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری‌، اقبال عباسی، استاندار، شامگاه گذشته ۹ مهرماه در جلسه مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: زمانی‌که بحران در منطقه‌ای رخ می‌دهد همه توجه‌ها به سمت آن منطقه جلب می‌شود و به دنبال آن، امکانات و کمک‌ها به سمت منطقه بحران‌زده گسیل می‌شود، اما این سوال مطرح نمی‌شود در استانی که بحران مدیریت شده چقدر تلاش صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ۲۶ هفته ابتدایی شیوع ویروس کرونا در استان به خوبی مدیریت شد، اما در چهار هفته اخیر وضعیت این استان نیز در حالت بحرانی قرار گرفته است، در این شرایط نباید با پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی جهت مدیریت بحران مخالفت کرد، بلکه اگر فردی راهکار مناسب‌تری داشت، آن راهکار را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه متولی سلامت در بحران کرونا سیستم بهداشت و درمان است، افزود: برای تامین سلامت آحاد جامعه باید به این مجموعه کمک کنیم، اما در کنار تامین سلامت نباید از سایر موضوعات نیز غافل شویم.

عباسی با تاکید بر اینکه با پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی برای تعطیلی و اعمال محدودیت به مدت ۲ هفته موافق هستیم، بیان کرد: اما در برخی موارد مانند تعطیلی کلی مدارس باید مجوز از ستاد کرونا اخذ شود، در حال حاضر با تعطیلی مراکز تفریحی و گردشگری از جمله زاینده‌رود، بازار میلاد، تعطیلی بازارهای روز، کارگزاری‌های بیمه، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل،  نمایشگاه‌های تخصصی، کافی‌شاپ‌ها، گیم‌نت‌ها، رستوران‌ها، مراسمات ترحیم، تعاونی‌های فرش دستباف، باشگاه‌های بدنسازی و ... موافقت می‌شود.

استاندار تأکید کرد: پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی برای ایجاد محدودیت باید با استناد با مواد قانونی و اختیارات استانی باشد، اگر فرد و ارگانی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند باید برخورد لازم از جمله تعطیلی و پلمب انجام شود.

وی با بیان اینکه در بعد اجرای برنامه‌ها و نظارت دچار ضعف هستیم، خاطرنشان کرد: نظارت بر اجرای پروتکل‌ها و برنامه‌ها باید با حساسیت بیش‌تری دنبال شود، در جلسات آتی گزارشی از این موضوع برای اعمال تنبیه و تشویق ارائه شود.

عباسی در خصوص تجمع گردشگران در مناطق گردشگری از جمله زاینده‌رود، سیاسرد و ...، تاکید کرد: فرمانداران، نیروی انتظامی و بسیج نسبت به کنترل ورود مسافران و گردشگران به این مناطق اقدامات لازم را انجام دهد، این مراکز به مدت دو هفته کاملا تعطیل هستند.

استاندار در پایان خاطرنشان کرد: در موقعیت بحران همه مسئولان باید متحد باشند، رسانه‌ها در امر اقناع‌سازی افکار عمومی برای درک شرایط بحران تلاش کنند.

افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در استان در یک ماه اخیر

مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه نوسان سوم بیماری کرونا در کشور آغاز شده است، اظهار کرد: در ماه‌های اولیه شیوع بیماری کرونا در کشور وضعیت شیوع، بروز و مرگ و میر ناشی از این بیماری در چهارمحال و بختیاری کمتر از میانگین کشوری بود.

وی اضافه کرد: متأسفانه از هفته اول شهریور آمار شیوع و مرگ و میر در چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری تجاوز کرد، همچنین در هفته اول مهرماه نیز از نظر شیوع از میانگین کشوری بالاتر بودیم، این استان وارد مرحله خطر شده است و اگر اقدام عملی برای پیشگیری و مقابله صورت نگیرد، قطعا شرایط بدتر می‌شود.

شیرانی بیان کرد: موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در چهارمحال  و بختیاری در یک ماه اخیر به شدت افزایش داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی تعطیلی مراکز تفریحی و گردشگری از جمله زاینده‌رود، بازار میلاد شهرکرد، تعطیلی بازارهای روز، کارگزاری‌های بیمه، شماره‌گذاری اتومبیل، نمایشگاه‌های تخصصی، کافی‌شاپ‌ها، گیم‌نت‌ها، رستوران‌ها، مراسمات ترحیم، تعاونی‌های فرش دستباف، باشگاه‌های بدنسازی، تعطیلی مراکز آموزشی، کنگره ۶۰ نمایندگی عمان سامانی، مراسمات ترحیم و آموزش‌های پیش از سربازی نیروی‌های نظامی است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر آمار مبتلایان به کرونا در روز به بیش از ۱۴۰ نفر و تعداد بستری در بخش‌های کرونا به بیش از ۲۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام
captcha