ضرورت اقامه نماز جماعت در تمامی ادارات چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3926405
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

ضرورت اقامه نماز جماعت در تمامی ادارات چهارمحال‌وبختیاری

مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال‌وبختیاری گفت: متأسفانه اقامه نماز در برخی ادارات را شاهد نیستیم که می‌طلبد متولیان این دستگاه‌ها، مساجد، مدارس و ادارات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه نماز جماعت را در مجموعه‌های خود در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کریمی، مدیر ستاد اقامه نماز استان 9 مهرماه در نشست مشترک شورای اقامه نماز و شورای زکات استان با اشاره به پیگیری مصوبات قبلی این نشست در استان، اظهار کرد: در نشست قبلی که در اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد، پنج مصوبه مورد تأیید اعضا قرار گرفت و امروز مدیران دستگاه‌ها به ارائه گزارشی از اقدامات خود جهت پیگیری مصوبات می‌پردازند.

وی یکی از برنامه‌های ویژه دو سه ماه اخیر در استان را برگزاری دوره‌های غسل و کفن و دفن اموات در شهرهای گوناگون دانست و گفت: در این راستا علاوه بر شهرکرد، این دوره‌ها در چند شهر از شهرستان‌های فارسان و بروجن برگزار شده است اما سایر شهرداری‌ها اقدامات لازم را در این خصوص نداشته‌اند.

حجت‌الاسلام کریمی بیان کرد: متأسفانه برپایی نماز در برخی ادارت را شاهد نیستیم که می‌طلبد متولیان این دستگاه‌ها، مساجد، مدارس و ادارات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپایی نماز جماعت را در مجموعه‌های خود در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: اجرای 13 برنامه ویژه ادارت و دستگاه‌ها با موضوع نماز، برگزاری مسابقه محتوایی نماز، پخش اذان توسط شهرداری‌ها در میادین بزرگ شهر، احداث نمازخانه پلیس راه، برگزاری جشنواره «نقش نماز و مهدویت در دفاع مقدس» همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس از جمله برنامه‌های ستاد اقامه نماز با دستگاه‌ها بود که همچنان پیگیری می‌شود.

در ادامه این نشست، فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش استان با ارائه گزارشی از اقدامات این اداره در زمینه نماز از شروع سال تحصیلی جدید تا‌کنون، اظهار کرد: اولین گام در این حوزه، ارسال بخشنامه ترویج نماز با تأکید بر درج زنگ نماز در برنامه رسمی مدارس، همزمان با بازگشایی مدارس و با توجه به ساعات شناور حضور دانش‌آموزان بود.

وی ادامه داد: برپایی نماز شوق وصل در روز 15 شهریورماه در مدارس سراسر استان، همکاری مستمر با ستاد اقامه نماز در برگزاری مسابقات کتابخوانی، اجرای نشست‌های تخصصی مجازی و جلسات پرسش و پاسخ با همکاری ستاد اقامه نماز، ارسال نامه ستاد اقامه کشور به مدارس و تأکید بر برنامه‌ریزی جهت تحقق انتظارات مطرح شده، ابلاغ شیوه‌نامه برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت(ع) در شبکه شاد، همکاری با حوزه علمیه استان برای اعزام 36 طلبه به مدارس و فعالیت در شبکه شاد از اهم اقدامات این اداره از ابتدای سال تحصیلی جدید است.

در ادامه نشست، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان با اشاره به فعالیت 47 جایگاه سوخت در داخل شهرها، اظهار کرد: تمامی این جایگاه‌ها از نمازخانه برخوردار هستند و هزینه‌ای تحت عنوان کارمزد به این مجموعه‌ها اختصاص می‌یابد که بخشی از این هزینه صرف تجهیز و اداره نمازخانه‌ها و برپایی نماز در این مکان‌ها می‌شود.

بهادر عبدالغنی، شهردار شهرکرد نیز در این نشست با اشاره به اقدامات شهرداری برای ساماندهی نماز در بازار میلاد شهرکرد، گفت: طرح و نقشه احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی بر فراز پشت‌بام این مجموعه آماده و نشستی با هیئت امنای مجتمع بازار میلاد برگزار شد تا موافقت آنان برای تهیه 50 درصد هزینه احداث نمازخانه اخذ شود اما با مخالفت آنان مواجه شدیم.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود که توافق لازم در این زمینه را کسب کنیم، پیش‌بینی می‌شود نتوان با اعتبار امسال این پروژه را کلید زد؛ لذا در سال آینده اعتبار این کار پیش‌بینی و عملیات احداث نمازخانه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha