نهادینه‌سازی تفکر بسیجی؛ مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمن
کد خبر: 3925939
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

نهادینه‌سازی تفکر بسیجی؛ مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمن

معاون استاندار لرستان گفت: مادامی که روحیه جهادی و تفکر بسیجی در بطن جامعه نهادینه شود و به نسل‌های بعد منتقل شود، هیچ دشمنی بر این مردم غلبه نخواهد کرد.

نهادینه‌سازی تفکر بسیجی؛ مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل‌از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان شامگاه یک‌شنبه، 6 مهر در آیین تجلیل از پیشکسوتان رسانه‌ای دفاع مقدس و اکران خصوصی مستند «با یک خبرنگار»، با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران با همراهی مردم و محوریت امام  خمینی(ره) به پیروزی رسید، افزود: مردم سلحشور ایران اسلامی تاکنون هزینه‌های زیادی را برای تحقق خواسته اصلی خود که همان استقلال مملکت و نظام مقدس اسلامی بود، پرداخت کردند.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان منافع خود را در منطقه استراتژیک ایران اسلامی با منابع و ذخایر انرژی و نفتی و حمایت بی‌دریغ شاه را از دست داده بودند.

ثمینی ادامه داد: دشمنان که این منفعت بزرگ را از دست داده بودند و با این شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» مردم ایران اسلامی مواجه بودند، تلاش می‌کردند در قالب کودتا، جنگ داخلی و حمله نظامی، شرایط سابق را برای بهره‌برداری از منابع و ذخایر ایران اسلامی برای خود برقرار کنند.

وی با بیان این‌که دشمنان پس از تلاش‌های مستمر متوجه شدند که با مرجع دینی و رهبر دینی آگاه، عالم و شجاع  روبرو هستند و تلاش‌های داخلی آنان شکست خورده است، افزود: نظام سلطه پس از پیروزی انقلاب اسلامی متوجه شد که نمی‌تواند پیش‌روی‌های سابق و فرصت طلبی‌های سابق را داشته باشند لذا کودتاهای مختلف را راه انداختند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: پس از شکست‌های پی در پی توطئه‌های نظام سلطه، فردی جاه‌طلب مانند صدام را تحریک کردند و از آنجایی که انقلاب اسلامی ایران نوپا بود تلاش شد با حمله نظامی انقلاب اسلامی را شکست دهند.

وی با اشاره به این‌که در زمان آغاز جنگ تحمیلی سپاه انقلاب اسلامی نوپا بود و نیروی ارتش تقریباً از هم پاشیده، اظهارکرد: صدام با حمایت دنیای شرق و غرب به مرزهای جمهوری اسلامی حمله کرد و امام خمینی(ره) سازمان بسیج را تشکیل داد و مردم در قالب گروه‌های بسیجی به جبهه‌های نبرد با دشمن اعزام می‌شدند.

ثمینی افزود: هشت سال دفاع مقدس، یادآور هشت سال ایثار، اهدای خون عزیزان ملت، اسارت و تحمل شکنجه‌ها وحشتناک اردوگاه های سخت عراق توسط آزادگان و تحمل مشکلات و مشقت‌های اقتصادی است.

وی با بیان این‌که دفاع مقدس، تاریخچه هشت سال مقاومت و ایثار ملت ایران است، افزود: ملت ایران با حفظ وحدت و همدلی در برابر دشمن ایستاد و برای صیانت از آب و خاک وطن خم به ابرو نیاورد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: رمز موفقیت ملت ایران در برابر دنیای استکبار این بود که روحیه ایثار و مقاومت عملاً با رهبری‌های امام خمینی(ره) و پس از آن مقام معظم رهبری در جامعه نهادینه شد.

وی با اشاره به دستاوردهای گسترده انقلاب اسلامی برای ملت ایران و این‌که دفاع مقدس گنجینه‌ای بزرگ و همیشگی برای ملت ایران است، گفت: دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در خدمت به مردم و ارتقای علم، دانش، تسلحیات نظامی و موشکی، سازندگی و...  به برکت روحیه ایثار شهادت و مقاومت است.

معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار کرد: مادامی که روحیه ایثار و مقاومت در بطن جامعه نهادینه شود و به نسل‌های بعد منتقل شود، با تفکر بسیجی هیچ دشمنی بر این مردم غلبه نتواند خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha