قول مساعدت مدیران قرآنی برای پیشبرد طرح ملی تلاوت
کد خبر: 3925432
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

قول مساعدت مدیران قرآنی برای پیشبرد طرح ملی تلاوت

مسئولان متولی دستگاه‌های مختلف قرآنی برای پیشبرد و تبلیغ طرح ملی تلاوت، قول‌های مساعدی به ستاد طرح ارائه دادند.

قول مساعدت مدیران قرآنی برای پیشبرد طرح ملی تلاوتبه گزارش ایکنا؛ دبیر ستاد طرح ملی تلاوت به منظور تبلیغ و ترویج طرح به صورت ملی با مسئولان دستگاه‌های مختلف قرآنی، جلساتی را برگزار کرد و نتایج خوبی حاصل شد.

در جلسه‌ای که دبیر ستاد طرح ملی تلاوت با مسئولان نهادهای قرآنی برپا کرد، دارالقرآن بسیج، شبکه قرآن صدا و سیما، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، دفتر توسعه و مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و مدیر فرهنگسرای قرآن شهرداری تهران اعلام آمادگی کردند.

حسین مقدم‌کیا، دبیر ستاد طرح ملی تلاوت گفت: با توجه به گسترش بیماری کرونا، ستاد طرح ملی تلاوت از این تهدید به عنوان فرصت استفاده و اجرای طرح ملی تلاوت را در فضای مجازی برای همه استان‌ها و مؤسسات قرآنی برنامه‌ریزی کرد.

بنابراین برای تحقق این امر، با مسئولان  نهادهای قرآنی جلساتی برگزار شد. در این جلسات، مدیران مراکز مربوطه اعلام آمادگی کردند تا از ظرفیت‌های آنها در جهت ترویج و گسترش طرح ملی تلاوت در سال جاری استفاده شود. با این هدف، طرح ملی تلاوت مختص 20 شهرستان و 20 مؤسسه نخواهد بود و به صورت ملی همه نوجوانان را در خواهد گرفت.

در جلسه‌ای که با مدیران شبکه‌های قرآن صدا و سیما انجام شد، پخش تیزر، آنونس، تولید برنامه‌های توجیهی طرح و آموزش در فضای مجازی مورد تائید دو طرف جلسه قرار گرفت که جلسات دیگری با تهیه‌کنندگان برنامه‌ها صورت خواهد گرفت. همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه، به منظور تربیت و حضور نخبگان نوجوان قرآنی این طرح، در مسابقات قرآن  اوقاف و امور خیریه اعلام آمادگی کرد.

یادآور می‌شود؛ مرحله مقدماتی چهارمین دوره رقابت‌های شوق تلاوت در آبان‌ماه، مرحله نیمه‌نهایی آن در دی‌ماه به میزبانی اصفهان و همچنین مرحله نهایی این مسابقات در بهمن ماه سال جاری در منطقه آزاد کیش برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha