توزیع سه میلیارد تومان اقلام بهداشتی در مدارس چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3924482
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

توزیع سه میلیارد تومان اقلام بهداشتی در مدارس چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: در دو مرحله حدود سه میلیارد تومان اقلام بهداشتی در مدارس استان توزیع شده است، اما ممکن است در آینده برای تأمین این اقلام با مشکل مواجه شویم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ۳۱ شهریورماه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه برای آموزش حضوری و غیرحضوری دانش‌آموزان تابع مصوبات ستاد کرونا هستیم، اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس از ۶۴ درصد در روزهای ابتدایی به ۳۷.۴۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در مناطق روستایی بیش‌تر از مناطق شهری است، گفت: بیش‌ترین حضور دانش‌آموزان در شهرستان کوهرنگ با ۸۵ درصد و کمترین حضور نیز مربوط به شهرستان شهرکرد با ۱۹ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: آمار حضور معلمان در مدارس ۹۸.۵ درصد است، همچنین ۹۴.۵ درصد مدیران، ۸۹ درصد معلمان و ۷۲.۳ درصد دانش‌آموزان به شبکه شاد دسترسی دارند و ۵ درصد دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری هیچ‌گونه دسترسی به آموزش‌های مجازی ندارند.

قائدامینی تأکید کرد: در دو مرحله حدود سه میلیارد تومان اقلام بهداشتی در مدارس چهارمحال‌و‌بختیاری توزیع شده است، اما ممکن است در آینده برای تأمین این اقلام با مشکل مواجه شویم.

امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راهدارخانه‌ها وجود ندارد

در ادامه نشست عزیزالله روشن، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال‌و‌بختیاری با بیان اینکه ۶۴ دستگاه ترددشمار در استان وجود دارد، اظهار کرد: مقایسه شش ماه ابتدایی سال‌ جاری با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد میزان ترددها در مجموع در استان ۱۱.۵ درصد و ورودی و خروجی خودرو ۳۲ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه راهداری زمستانه یکی از چالش‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در ایام کرونا است، گفت: امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راهدارخانه‌ها در فصل زمستان به علت محدودیت مکانی وجود ندارد.

روشن تأکید کرد: نیاز است سایر دستگاه‌ها مسئولیت اسکان مسافران در راه مانده در محورهای مواصلاتی را بر عهده بگیرند، زیرا امکان انتشار ویروس کرونا در راهدارخانه‌ها به علت ورود افراد بالا می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال‌و‌بختیاری بیان کرد: راهدارخانه‌ها با کمبود فضای استراحت برای راهداران مواجه هستند، در حال حاضر این اداره‌کل نیازمند ۸ دستگاه کانکس برای جبران کمبود فضای راهدارخانه‌هاست.

وی تأکید کرد: نیاز است رسانه‌ها اطلاع‌رسانی لازم را به رانندگان انجام دهند تا این افراد از سفرهای غیرضروری در ایام بارش خودداری کنند.

در پایان عبدالرضا علی‌محمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد اظهار کرد: چهارمحال‌و‌بختیاری از نظر شیوع کرونا وضعیت مطلوبی ندارد و ظرفیت بیمارستان‌های استان نیز محدود است.

وی گفت: اگر دانش‌آموز یا معلمی به کرونا مبتلا شود می‌تواند این ویروس را به دیگر دانش‌آموزان و افراد خانواده منتقل کند و این مسئله نگران‌کننده است.

انتهای پیام
captcha