دفاع مقدس یک ذخیره ارزشمند است
کد خبر: 3923649
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

دفاع مقدس یک ذخیره ارزشمند است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: دفاع مقدس یک ذخیره ارزشمند است و برای نسل‌های آینده درس‌آموز و سازنده است، آنچه در دوران دفاع مقدس رخ داد نتیجه آموزه‌های دینی بود که مردم ایران از اهل‌بیت آموختند و به منصه ظهور گذاشتند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان ۲۸ شهریورماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه تقوا رمز رستگاری است، اظهار کرد: تقوا انسان را از مهلکه نجات می‌دهد و به سعادت دنیوی و اخروی می‌رساند، بنابراین باید بندگی خداوند و ترک معصیت در دستور کار مومنان قرار  گیرد.

امام جمعه شهرکرد در خصوص جایگاه والای انسان، یادآور شد: در آیات قرآن کریم بر کرامت انسانی و حفظ حرمت جان انسان تاکید شده است و در این آیات آمده اگر کسی به جان یک انسان مظلوم تعدی کند، همانند آن است که جان کل انسان‌ها را گرفته است و ولی‌ دم می‌تواند بدون زیاده‌روی انتقام بگیرد و فرد را قصاص کند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس یک ذخیره ارزشمند است و در کشور سال‌ها از این ذخایر استفاده می‌کنیم، دفاع مقدس برای نسل‌های آینده درس‌آموز و سازنده است، آنچه در دوران دفاع مقدس رخ داد نتیجه آموزه‌های دینی بود که مردم ایران از اهل‌بیت آموختند و به منصه ظهور گذاشتند.

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: مرگ در راه کسب عزت زندگی است و حیات همراه با ذلت همان مرگ است، مردم در دوران دفاع مقدس اجازه ندادند عزت و استقلال آن‌ها مخدوش شود و دشمن به اهداف خود برسد، دشمن فکر می‌کرد می‌تواند با جنگ توانمندی‌های ما را نشانه بگیرد، اما موفق نشد و تمام توطئه‌ها و نقشه‌هایش خنثی شد.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه مردم مقاوم و با صلابت جمهوری اسلامی شایسته خدمت صادقانه مسئولان هستند، عنوان کرد: نباید در اثر کم‌کاری و بی‌تدبیری برخی مسئولان مردم با مشکلات، گرانی، رهاشدگی بازار و نابسامانی اقتصاد دست و پنجه نرم کنند.

وی ادامه داد: آیا نباید دولتمردان متولی کنترل گرانی و رفع مشکلات اقتصادی باشند؟ قطعا اگر دولت در برخی جاها نیاز به حمایت مجلس و قوه‌قضائیه دارد باید با تشکیل جلسات سران، رفع مشکلات در اولویت قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه ضعف منتخبان مردم نباید متوجه حاکمیت باشد، افزود: مردم فشارها از سوی دشمنان را درک می‌کنند، اما از منتخبان خود انتظار دارند با هماهنگی، تدبیر و استفاده از توان داخلی مشکلات را حل و فصل کنند.

امام جمعه شهرکرد در خصوص روند شیوع بیماری کرونا در کشور و چهارمحال و بختیاری، گفت: استان وضعیت مطلوبی ندارد، مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در اجتماعات بزرگ خودداری کنند، اگر احساس شود برگزاری نمازجمعه برای سلامتی مضر است، قطعا نمازجمعه همانند برخی از شهرستان‌ها که فضای مناسبی ندارند، برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha