۵۰ درصد کلاس‌های تخریبی کشور بازسازی شدند
کد خبر: 3923160
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
علی شهری:

۵۰ درصد کلاس‌های تخریبی کشور بازسازی شدند

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، با بیان اینکه بیش از ۳۵ درصد کلاس‌ها با دانش روز مقاوم‌سازی شدند، گفت: علی‌رغم همه مشکلات تا کنون بیش از ۵۰ درصد کلاس‌های تخریبی کشور بازسازی شدند.

به گزارش ایکنا، علی شهری، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، در نشستی خبری که امروز سه‌شنبه ۲۵ شهریورماه در مدرسه تازه‌ تأسیس نوجوانان واقع در منطقه چهار برگزار شد، به تشریح اقدامات و برنامه‌های طرح آجر به آجر پرداخت و اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز طی دو دهه اخیر کار ویژ‌ه‌ای انجام داده‌اند، کاری که آحاد جمهوری اسلامی از آن بهره برده‌اند. مشکلاتی وجود دارد که شاید ناشی از عداوت و خوی استکباری دشمنان نظام اسلامی است که اگر این مسئله نبود امروز انتشار اخبار مربوط به اقدامات جمهوری اسلامی در حوزه بازسازی و ساخت مدارس اتفاقات بی‌نظیری را رقم می‌زد. کار نوسازی مدارس ایران در جهان مانند ندارد. فعالیت‌ها در این بخش از سال ۸۵ آغاز شده و همچنان هم ادامه دارد.

شهری ادامه داد: در چنین شرایطی در کشور بیش از ۵۰ درصد کلاس‌های تخریبی بازسازی شدند، همچنین بیش از ۳۵ درصد کلاس‌ها با دانش روز مقاوم‌سازی شدند و به مرز‌هایی از دانش مقاوم‌سازی رسیدیم و در این زمینه در دنیا حرف برای گفتن داریم. علی‌رغم همه مشکلات باید خداوند را شاکر و سپاسگزار باشیم.

وی با تأکید بر اینکه همه در کشور حامی این جریان خوب هستند، افزود: طرح آجر به آجر از جمله کار‌هایی است که امکان مشارکت همه افراد با هر بودجه‌ای را فراهم می‌کند. ساخت مدرسه نوجوانان که به واسطه کمک‌های خیرین و با مشارکت دانش‌آموزان احداث شده باعث گردید بسیاری از افراد به مدرسه‌سازی علاقه‌مند شوند و تمایل خود را برای فعالیت در این زمینه نشان دهند. این مدرسه می‌تواند الگوی خوبی در کل کشور باشد.

شهری با تأکید بر اینکه استان تهران متراکم‌ترین کلاس‌های درس کشور را دارد، گفت: به دلیل مهاجرت‌های فراوان ناشی از مشکلات و مسائل اقتصادی به استان تهران، تراکم جمعیتی در این استان بیش از حد میانگین است. این تفاوت بین عدد ۳۲ نفر در کلاس درس استان نسبت به میانگین ۲۴ نفر در کشور است. در بعضی استان‌ها حتی عدد ۱۷ نفر در کلاس را نیز داریم. به ازای هر کلاس ۸ نفر مازاد بر میانگین کشوری در کلاس‌های استان تهران دانش‌آموز حضور دارد، این موضوع در همه زمینه‌های آموزشی و تربیتی می‌تواند مسئله‌ساز باشد.

وی با بیان اینکه طی هماهنگی‌ها و جلسات متعدد با خیرین و توافقات انجام شده، مقرر گردیده حداقل ۱۲ هزار کلاس درس مطابق یک برنامه پنج ساله برای استان تهران ایجاد شود، افزود: منابع مورد نیاز این کار هم از طریق کمک‌های دولتی، خیرین حقیقی، خیرین حقوقی و کارخانجات و کسانی که مسئولیت اجتماعی دارند و بخشی از منابع نیز از طریق تبدیل احسن املاک موجود آموزش و پرورش تأمین می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، گفت: در بخش خیرین حقیقی و طی دو سال گذشته بین ۶۰ تا ۷۰ درصد اهداف برنامه محقق شده است. در بخش خیرین حوزه مسئولیت‌های اجتماعی منابعی که فراهم شده، نتوانسته رفع کننده مشکلات و مسائل باشد.

شهری با تأکید بر اینکه در بخش مولدسازی دارایی‌های آموزش و پرورش و تبدیل به احسن املاک این مجموعه کار خوبی به تازگی آغاز شده است، اظهار کرد: به امید خدا وقتی کار تا حدودی در این زمینه پیش رود، آن را رسانه‌ای خواهیم کرد. با تأمین بیش از ۲۵ درصد منابع مورد نیازمان از این بخش، می‌توانیم برای بازسازی فضا‌های فرسوده کار را آغاز کنیم.

لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: مدارس نوساز غالباً تا ۱۵۰ سال قابلیت استفاده دارند و مشکلی به غیر از برخی بازسازی‌ها ندارند. مدارس قدیم خانه‌ مدرسه بودند و عمر آن‌ها تمام شده و به دلیل نداشتن سازه و مقاوم‌سازی نشدن عمر آن‌ها به پایان رسیده است.
انتهای پیام
captcha