ساخت مرکز قرآنی تیتکانلو، نیازمند 100 میلیون تومان اعتبار
کد خبر: 3923089
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

ساخت مرکز قرآنی تیتکانلو، نیازمند 100 میلیون تومان اعتبار

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در طرح«وقف مشارکتی» که از سوی سازمان اوقاف به استان‌ها ابلاغ شد، یکی از وقف‌های مشارکتی در تیتکانلو شهرستان فاروج با محوریت ساخت مرکز قرآنی و مرکز خیریه، برنامه‌ریزی شده است که برای ساخت این مرکز 100 میلیون اعتبار نیاز است.

ساخت مرکز قرآنی فاروج، نیازمند 200 میلیون تومان اعتبارحجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه طرح وقف‌های مشارکتی به تازگی به استان‌ها ابلاغ شده است، اضافه کرد: در این طرح جهت‌دهی نیات واقفان بر اساس نیازهای روز در دستور کار است و در خراسان شمالی نیز نیازهای شهرستان‌های استان، احصا شده است که برای سال 99 در شهرستان فاروج، ساخت مرکز قرآنی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح اوراق وقفی در اختیار واقفان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: برای اینکه افراد بتوانند با کمترین مبلغ نیز سهمی در امورات وقفی داشته باشند، اوراق  50 هزار تومانی در اختیار افراد قرار می‌گیرد و واقفان نیز براساس توان مالی که دارند می‌توانند تعداد اوراق بیشتری را درخواست دهند.

آسوده با بیان اینکه اولویت‌های استان براساس نیازهای وقفی بررسی شده است، اضافه کرد: در بجنورد وقف غدیر، فاروج وقف قرآنی و مرکز خیریه، اسفراین وقف بهداشت و درمان، شیروان وقف در خصوص حوزه‌های علمیه، گرمه و جاجرم وقف بهداشت و درمان، مانه و سملقان وقف در خصوص حوزه‌های علمیه، برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خصوص نیازهای وقفی استان، بیان کرد: وقف در حوزه بهداشت و درمان، ایتام، علم و فناوری، لوازم التحریر دانش آموزان و... از نیازهای استان است که لازم است واقفان در جهت این موضوعات وقف‌های خود را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه پنج هزار و 700 وقف در استان انجام شده، تصریح کرد: 100 مورد از این وقف‌ها مرتبط با وقف‌های قرآنی بوده است و برای انجام وقف‌های مربوطه باید جامعه قرآنی به طور جد فعال باشند تا تعهدات در این زمینه محقق شود.

آسوده با اشاره به اینکه سهم خراسان شمالی در طرح وقف مشارکتی، یک میلیارد و 600 میلیون تومان است، ادامه داد: 700 نوع نیات وقفی وجود دارد که از این تعداد تنها 170 نوع در خراسان شمالی از طریق واقفان انجام شده است.

 

انتهای پیام
captcha