کاهش ۱۵ درصدی ورود زندانیان به زندان‌های چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3922108
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
مدیرکل بازرسی استان خبر داد:

کاهش ۱۵ درصدی ورود زندانیان به زندان‌های چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بازرسی چهارمحال و بختیاری در خصوص اقدامات اداره‌کل زندان‌ها، گفت: بهره‌برداری از سامانه مراقبت الکترونیکی، رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌ها، کاهش ۱۵ درصدی ورود زندانیان را در این حوزه می‌توان نام برد.

به گزارش ایکنا، علی احمدی، مدیرکل بازرسی چهارمحال و بختیاری ۲۰ شهریورماه در دیدار مدیران دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه چهارمحال و بختیاری با رئیس قوه قضائیه در شهرکرد، اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف سازمان‌های تابعه قوه قضائیه، برنامه‌ها با جدیت هر چه تمام‌تر با توجه به راهبردها و برنامه‌ها و استفاده بهینه از امکانات سرلوحه کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برخی اقدامات سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان، گفت: در سازمان اسناد و املاک، اتمام آرشیو الکترونیکی اسناد و حذف فیزیکی گزارش پرونده‌های کتبی، افتتاح دو واحد ثبتی در استان، احداث سه ساختمان فرهنگی و تفریحی، بهره‌برداری از سامانه پاسخگویی شمیم از جمله اقدامات این سازمان بوده است.

احمدی در خصوص اقدامات اداره‌کل زندان‌ها، تصریح کرد: بهره‌برداری از سامانه مراقبت الکترونیکی، رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌ها، کاهش ۱۵ درصدی ورود زندانیان را در این حوزه می‌توان نام برد.

مدیرکل بازرسی استان در ادامه با یادآوری اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح، گفت: رسیدگی به موقع به پرونده‌ها، بازدید منظم از زندان‌ها، تشکیل ویدئو کنفرانس پرونده‌ها در جهت خدمت به مردم، راه‌اندازی سه مرکز پزشکی قانونی در سال ۹۹ و تجهیز آزمایشگاه‌ها از اقدامات این مجموعه است.

احمدی در خصوص اقدامات بازرسی کل استان، بیان کرد: با مد نظر قرار دادن دغدغه‌های مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی، برنامه‌ها در جهت حمایت از جهش تولید طراحی و پیش‌بینی و انجام شده است، تهیه گزارش‌های آسیب‌شناسی کلان مانند موضوع بهشت‌آباد، سه طرح طوبی در سامان، فقدان زیرساخت برای توسعه گردشگری و صنایع تبدیلی، منابع طبیعی منطقه شیخ‌شبان از جمله موارد بازرسی شده در استان است.

مدیرکل بازرسی استان با شمردن برخی نیازمندی‌های سازمان‌های تابعه قوه قضائیه که غالبا نیازهای مشترک هستند، تصریح کرد: کمبود اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی، فعال نشدن یگان‌های حفاظت، تبدیل وضعیت نیروها، تامین پرسنل وظیفه مورد نیاز، ضرورت دسترسی به سامانه‌های الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی و بازسازی ساختمان اداری و تخصیص بودجه از جمله این نیازمندی‌ها هستند.

در ادامه این جلسه، نمایندگان قضات، کارکنان ادارات و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه و شورای حل اختلاف به بیان دیدگاه‌ها و بیان دغدغه‌ها و مشکلات پرداختند.

 

انتهای پیام
captcha