حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست
کد خبر: 3921550
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
وزیر آموزش و پرورش:

حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: با توجه به بررسی‌ها، تصمیم بر این شد که برای حضور دانش‌آموزان در مدارس الزام نباشد و آنها حق انتخاب داشته باشند.

حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیستبه گزارش ایکنا به نقل از صدا و سیما، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، درباره تازه‌ترین تصمیمات در خصوص نحوه تعامل دانش‌آموزان با معلمان، با تأکید بر اینکه همچنان نظر و توصیه ما آموزش حضوری است، افزود: با این حال، هیچ یک از مدارس دولتی و غیر دولتی حق ندارند که دانش‌آموزان را ملزم به حضور در مدارس کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما موظفیم خدمات آموزشی را به همه دانش‌آموزان ارائه کنیم و تدابیر لازم اندیشیده شده است و امکان آموزش حضوری، آموزش تلویزیونی و آموزش از طریق سامانه شاد را فراهم کرده‌ایم. از نظر ما اولویت با آموزش حضوری است، چون در مدرسه تقویت آموزش ذهنی و روانی دانش‌آموزان را داریم و آموزش شکل بهتری می گیرد. دانش آموزان باید یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب و به مدرسه اعلام کنند.

وزیر آموزش وپرورش گفت: در شیوه‌نامه وزارت بهداشت نیز آمده است که دانش‌آموزانی که در مدارس حضور می‌یابند، ساعات کوتاهی در مدرسه خواهند بود و بنابراین باید بخشی از آموزش‌های آن‌ها نیز به صورت غیرحضوری انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به ویروس کرونا در چند روز گذشته در مدارس نداشته‌ایم ولی ما به نگرانی خانواده‌ها احترام می‌گذاریم و آنها مختار هستند آموزش حضوری و یا غیر حضوری را انتخاب کنند.

آقای حاجی‌میرزایی یادآور شد: آمارهای تدریجی ما هم نشان می‌دهد تا چند روز گذشته بیش از 50 درصد دانش‌آموزان آموزش حضوری را انتخاب کردند و بقیه دانش‌آموزان آموزش مجاری و تلویزیونی را ترجیح دادند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه خدمات شبکه آموزش دانش‌آموزی تا دو روز آینده در دسترس همگان خواهد بود. به روزرسانی نسخه جدید شبکه دانش‌آموزی از روز جمعه آغاز شد و ما نیازمند حداکثر 72 ساعت زمان هستیم که اطلاعات لازم به شبکه جدید شاد 2 منتقل شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ممکن است در اتصال به شبکه در برخی مدارس همچنان مشکلاتی وجود داشته باشد که این مشکلات به زودی برطرف خواهد شد. محتوای آموزشی روی شاد بارگذاری شده و امکان برگزاری کلاس‌های زنده نیز وجود دارد.

حاجی‌میرزایی افزود: دیروز گزارشی داشتیم که حدود 500 هزار ارتباط زنده در شبکه شاد برقرار شده است. با دستور رئیس جمهور استفاده از شاد رایگان است و معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند بدون دغدغه آموزش‌های مدرسه را در این شبکه دنبال کنند. در تماسی که با وزیر ارتباطات داشتم، گفتند که معلمان و دانش‌آموزان با استفاده از هر اپراتوری می توانند از اینترنت رایگان شاد استفاده کنند.

 

انتهای پیام
captcha