آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران کردستان
کد خبر: 3921481
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران کردستان

آیین بازگشایی سال تحصیلی جدید به صورت ارتباط مستقیم اسکایپ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان با مدارس استان امروز، ۱۷ شهریورماه در مدرسه ریحانه‌النبی(س) سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمود صفی‌زاده، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان در آیین بازگشایی سال تحصیلی حوزه‌ علمیه خواهران کردستان که به صورت ارتباط مستقیم اسکایپ با مدارس این استان امروز، 17 شهریورماه در مدرسه ریحانه النبی(س) سنندج برگزار شد، بازگشایی سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران را فصل دوباره رویش علمی و آموزشی و تربیتی نهاد مقدس حوزه‌های علمیه بیان کرد.

وی قیام اباعبدالله الحسین(ع) را در دو بخش تفسیر و بیان کرد: یک بخش از قیام امام حسین(ع)، بخش ایثار خون، جان و شهادت است که سردار این بخش اباعبدالله الحسین(ع) است؛ اما قیام ابا­عبدالله الحسین(ع) با شهادتشان تمام نمی‌شود، این قیام باید تجمیع شود و تکمیل شود و به عنوان یک حرکت انسان ساز تا قیام قیامت ماندگار شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان بخش دیگر قیام امام حسین(ع) را بخش ترویج این قیام ذکر و عنوان کرد: بعد ایثار خون و جان، حال نوبت به کسانی است که پیام این خون‌های ریخته شده را احیا کنند، این پیام را به نسل‌های بعدی منتقل کنند؛ سردار این بخش از قیام اباعبدالله الحسین(ع)، زینب کبری(س) می باشد و این عظمت کار بانوان را نشان می دهد.

حجت‌الاسلام صفی‌زاده اعلام کرد: خواهران و اساتید بزرگوار طلبه می‌دانید بر اینکه، هدف اصلی قیام امام حسین(ع) احیای ارزش‌های انسانی و دینی است و بین این ارزش‌ها، یکی از مهم‌ترین آنها، ارزش‌های حوزه بانوان و مهار خانواده است.

وی افزود: این را همه می‌دانیم و به تجربه ثابت شده است که مدیریت این نهاد بر عهده مادر خانواده است، یعنی مادر مدیر این نهاد در خانواده است؛ اگر این نهاد، نهاد صالحی باشد آن وقت شخصیت بچه‌ها که در خانواده شکل می‌گیرد شخصیت صالح پیدا می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان تأکید کرد: حوزه‌های علمیه خواهران با هدف تربیت بانوان صالحه، بانوان مؤمن که آراسته به کرامت، علم، دانایی، معرفت و اخلاق برگرفته از معارف اهل بیت(ع) هستند، تأسیس شده است.

انتهای پیام
captcha