آزمون پایانی دوره تربیت داور حُسن حفظ قرآن در شهرکرد برگزار می‌شود
کد خبر: 3921190
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
20 شهریورماه؛

آزمون پایانی دوره تربیت داور حُسن حفظ قرآن در شهرکرد برگزار می‌شود

سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری آزمون پایانی دوره تربیت داور حُسن حفظ قرآن کریم در روز 20 شهریورماه در شهرکرد خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری آزمون پایانی دوره تربیت داور حُسن حفظ قرآن کریم در چهارمحال‌وبختیاری در روز 20 شهریورماه سال جاری، اظهار کرد: «نخستین دوره تربیت داور حُسن حفظ قرآن کریم» در روزهای اول و دوم اسفندماه سال گذشته با حضور استاد محمدمهدی بحرالعلوم در اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان برگزار شده بود که آزمون این دوره به دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاد و در پنج‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره آموزشی تربیت داور عمومی مسابقات قرآن کریم در رشته‌های تجوید و صوت در سال 97 در شهرکرد برگزار شده بود، افزود: دوره تربیت داور حسن حفظ نیز برای نخستین بار در استان در اسفندماه 98 برگزار شد.

حجت‌الاسلام کارگر ادامه داد: در این دوره آموزشی ۲۰ ساعته، 20 نفر از بانوان و آقایان قرآنی استان که شرایط لازم را احراز کرده بودند شرکت داشتند. داشتن مدرک تخصصی حفظ (درجه ا تا ۳) سازمان دارالقرآن الکریم یا قبولی در آزمون ورودی، حفظ کل قرآن کریم، داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و داشتن حداقل سن ۲۵ سال و حداکثر ۵۰ سال از مهم‌ترین شرایط شرکت در این دوره آموزشی بود.

وی تأکید کرد: آزمون پایانی دوره تربیت داور حسن حفظ قرآن کریم به صورت حضوری و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان تاکید شده است که ماسک و دستکش به همراه داشته باشند.

سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در خصوص روند آزمون و داوری، تصریح کرد: چند فایل صوتی از اجرای مسابقه حافظان مطرح در مسابقات کشوری سال‌های قبل پخش می‌شود تا شرکت‌کنندگان این اجراها را داوری کنند، سپس فیلم داوری‌ها به همراه فرم‌های داوری که توسط شرکت‌کنندگان پر شده است برای ارزیابی به دارالقرآن کشور ارسال خواهد شد.

حجت‌الاسلام کارگر ادامه داد: در نهایت گواهی‌نامه داوری حسن حفظ از سوی دارالقرآن کشور به افراد برگزیده که حائز نمره لازم شوند اعطا خواهد شد، ضمن اینکه از افراد برای داوری مسابقات مختلف قرآن کریم در داخل استان بهره گرفته می‌شود.

یادآوری می‌شود، آزمون پایانی دوره تربیت داور حسن حفظ قرآن کریم روز پنج شنبه 20 شهریورماه در ساعت 10 صبح، در ساختمان سابق اداره امور قرآنی استان واقع در بلوار کاشانی، کوچه 21، برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha