نقش حضرت زینب(س) در عظمت واقعه عاشورا
کد خبر: 3920945
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
امام جمعه طارم مطرح کرد:

نقش حضرت زینب(س) در عظمت واقعه عاشورا

حجت‌الاسلام منصوری با بیان اینکه اگر حضرت زینب(س) نبود خبری از عظمت عاشورا و کربلا نبود، گفت: همان‌طور که حضرت زینب(س) با خطبه‌های محکم خود در مقابل یزید ایستاد و آنها را رسوا کرد، امروز ما نیز باید محکم و استوار در مقابل یزیدیان زمان بایستیم.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام منصوری، امام جمعه طارم، 14 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت پرهیزکاری و تقوای الهی، بیان کرد: سعی کنید در زمان حیات از دارایی‌های خود صدقه پرداخت کنید چراکه انجام این امر موجب دفع بلا و گرفتاری می‌شود و در روز قیامت به داد انسان می‌رسد.

امام جمعه طارم همچنین با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس در زنجان و طارم همزمان با روز جمعه، تأکید کرد: مردم شهرستان طارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پای صندوق‌های رأی حضور داشته باشند. نمایندگان محترم و طرفداران آنها نیز از تخریب یکدیگر پرهیز کرده و با ارائه برنامه‌های خود به فکر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم برآیند و از دادن وعده‌های دروغین ممانعت کنند.

منصوری با اشاره به فرارسیدن سالروز 17 شهریور 57، جمعه سیاه و کشتار بی‌رحمانه مردم در میدان ژاله(شهدا)، بیان کرد: در 17 شهریور 1357 رژیم پهلوی با قتل عام و کشتار مردم قصد داشت از یک قیام و انقلاب بزرگ جلوگیری کند ولی به لطف الهی این روز در تسریع پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری داشت.

وی به 19 شهریورماه سالروز حرکت اسرای کربلا به سوی شام اشاره کرد و گفت: همان‌طور که حضرت زینب(س) با خطبه‌های محکم خود در مقابل یزید ایستاد و آنها را رسوا کرد، امروز ما نیز باید محکم و استوار در مقابل یزیدیان زمان بایستیم و حق و حقانیت و حقیقت را به جهانیان نشان دهیم. اگر حضرت زینب(س) نبود خبری از عظمت عاشورا و کربلا نبود.
 

مرتضی قاسمی
انتهای پیام
captcha