ثبت‌نام طرح ملی «تلاوت» در فارس آغاز شد + جزئیات كامل طرح
کد خبر: 3919461
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶

ثبت‌نام طرح ملی «تلاوت» در فارس آغاز شد + جزئیات كامل طرح

مسئول کمیته آموزش و استاد طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) استان فارس از آغاز ثبت‌نام ترم یک این طرح ملی در این این استان خبر داد و گفت: کلاس‌های این طرح همگی به‌صورت مجازی و در نرم‌افزار واتساپ برگزار خواهند شد.

عطاءالله امیدواری، مسؤل کمیته آموزش و استاد طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) استان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به ارائه توضیحات مبسوطی در خصوص اجرای این طرح پرداخت و گفت: این طرح از جمله طرح‌های ابلاغی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد است که سال گذشته توسط اداره ارشاد و با مشارکت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و مؤسسه قرآنی تخصصی صراط به استان فارس ابلاغ شد و در پی آن نیز کارگروهی در محل ارشاد فارس تشکیل شد.

وی افزود: در جلسات این کارگروه بنا شد که گام اول این طرح با همکاری و مشارکت این معاونت و مؤسسه قرآنی ذکر جمیل تحت عنوان پیش آزمون طرح ملی تلاوت که در واقع نوعی استعدادیابی قرآنی میان دانش‌آموزان بود در سطح شیراز انجام شود.

امیدواری با یادآوری اینکه این کار در سال گذشته انجام شد، گفت: این طرح ویژه دانش‌آموزان پسر 8 تا 14 سال و دختر 10 تا 15 سال اجرا می‌شود، گفت: در مرحله استعدادیابی هماهنگی‌هایی با آموزش و پرورش برای اعلام فراخوان میان دانش‌آموزان علاقه‌مند داشتیم که دوره پیش آزمون شامل دوره آموزشی صوت و لحن در دو سبک استاد عبدالباسط و استاد منشاوی ویژه آقایان و استاد عبدالباسط و استاد مصطفی اسماعیل ویژه بانوان برگزار شد و دانش‌آموزان زیادی در 5 جلسه حضوری آن شرکت کردند که کلاس‌های آن هم در محل دارالقرآن‌های آموزش و پرورش شیراز برگزار شد.

مسؤل کمیته آموزش و استاد طرح ملی «تلاوت» فارس ادامه داد: بعد از برگزاری کلاس‌ها تلاوت شرکت‌کنندگان ضبط و برای امر داوری به مشهد ارسال شد و بعد از انجام داوری‌ها 136 نفر واجدالشرایط شدند که بتوانند در ترم یک طرح شباب‌الرضا ثبت‌نام کنند.

وی بیان کرد: مرحله بعدی  شروع ترم یک طرح بود که متأسفانه به دلیل شیوع کرونا ویروس این اتفاق نیفتاد لذا تصمیم گرفتیم که کلاس‌های این طرح را به‌صورت دوره‌های آموزشی مجازی قرائت قرآن کریم برگزار کنیم و برای آن 4 دوره مقدماتی و تکمیلی نورالثقلین یک و دو تعریف کردیم که اساتید این دوره‌ها نیز بنده،‌ زهرا حسین‌پور و آسیه دهقان هستیم.

امیدواری از آغاز ثبت‌نام ترم یک طرح ملی «تلاوت» در استان فارس خبر داد و گفت: 136 نفری که در دوره پیش آزمون طرح شرکت کرده و موفق شدند می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در ترم یک اقدام کنند که این طرح در چهار ماه تعریف شده است و دانش‌آموزان طی این مدت و در 48 جلسه فنون قرائت قرآن کریم را آموزش می‌بینند و برای اینکه در شرایط شیوع کرونا مساعدتی به لحاظ مالی با دانش‌آموزان داشته باشیم، ترم یک را به 4 سطح یک ماهه تعریف کردیم که هر سطح 12 جلسه است و در هر هفته 3 ساعت آموزش ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دوره ترجمه و مفاهیم آیات قرآن، تلاوت‌های تقلیدی، تجوید کاربردی و اخلاق و آداب باطنی تلاوت به دانش‌آموزان آموزش داده می‌َود، گفت: ثبت‌نام در ترم یک این طرح تا 9 شهریورماه ادامه دارد.

امیدواری بیان کرد: بعد از ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدا در یک جلسه حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی جمع می‌شوند تا تعیین سبک شوند و در آنجا سبک تلاوتی آن ها مشخص می‌شود که در رده تلاوتی استاد عبدالباسط یا استاد منشاوی قرار می‌گیرند سپس بستگی به سبک آنان آموزش داده خواهند شد.

وی اظهار کرد: سرفصل‌هایی که در بخش صوت و لحن و آموزش‌های قرائت تقلیدی عبدالباسط در طی این 4 ماه به دانش‌آموزان آموزش داده خواهد شد تلاوت تقلیدی قصارالسور از سوره‌های فجر، حمد، تکویر، شمس، ضحی و شرح و در سبک استاد منشاوی تلاوت سور انفطار، فجر و بلد خواهد بود.

امیدواری با بیان اینکه کلاس‌ها در نرم‌افزار واتس‌آپ برگزار خواهند شد چرا که امکان آرشیوسازی فایل‌ها برای تلاوت دانش‌آموزان وجود دارد، گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و شرکت در این طرح باید حتماً در جلسات تعیین سبک حاضر شوندو

وی در پایان یادآور شد: مراحل ثبت‌نام در ترم یک این طرح از طریق مؤسسه قرآنی ذکر جمیل در گروه‌های مجازی که اعضای طرح ملی تلاوت در آن حضور دارند، اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha