تولید پوشاک ایرانی - اسلامی یک مطالبه مردمی است
کد خبر: 3917742
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۲

تولید پوشاک ایرانی - اسلامی یک مطالبه مردمی است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در تولید پوشاک ایرانی - اسلامی نیاز است از ظرفیت طراحان لباس که ذوق و سلیقه دارند استفاده شود، زیرا این مسئله همواره یکی از مطالبات اصلی مردم است و اکثریت جامعه ما نیز افراد متدین و معتقد به مبانی اسلامی هستند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان ۲۹ مردادماه در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و مسائل فرهنگی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، اظهار کرد: گاهی فرهنگ‌سازان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و پشتوانه قوی برای انجام امور فرهنگی ندارند، بنابراین نیاز است متولیان فرهنگ از جمله حوزه‌های علمیه، اداره‌کل ارشاد اسلامی، مساجد و ... مورد حمایت جدی مسئولان قرار بگیرند.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت مسئله عفاف و حجاب در جامعه، گفت: متأسفانه وضعیت عفاف و حجاب در جامعه مطلوب نیست و امروزه در تولید لباس ایرانی اسلامی خلاء‌هایی وجود دارد و باید متولیان نسبت به تولید پوشاک منطبق بر فرهنگ ایرانی و اسلامی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: مسئله عفاف و حجاب از نگرانی‌های اصلی است، در بحث تولید پوشاک ایرانی - اسلامی نیاز است از ظرفیت طراحان لباس که ذوق و سلیقه دارند استفاده شود، زیرا این مسئله همواره یکی از مطالبات اصلی مردم بوده است و اکثریت جامعه ما نیز افراد متدین و معتقد به مبانی اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام‌ نکونام با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری امام حسین(ع)، بیان کرد: مراسم‌های عزاداری در این ایام باید منطبق بر شرایط موجود و مصوبات ستاد کرونا باشد، سازمان تبلیغات اسلامی نیز متولی این مسئله است و باید مراسمات به گونه‌ای برگزار شود که سلامت مردم جامعه به خطر نیفتد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خوشبختانه اکثر هیات‌های مذهبی تاکنون همراهی خوبی با مصوبات ستاد کرونا داشته‌اند، اگر عده‌ای قلیل بخواهند به مصوبات ستاد کرونا در برگزاری عزاداری‌های محرم بی‌توجهی کنند برخورد لازم صورت بگیرد، رسانه‌ها و فضای مجازی نیز همراهی لازم را برای آگاهی‌بخشی داشته باشند، منبرها یک ظرفیت بزرگ برای فرهنگ‌سازی هستند.

وی در پایان با بیان اینکه مطالبه‌گری شیوه‌های خاص خود را دارد، تاکید کرد: باید برای اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی یک هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha