جوان‌گرایی و پشتوانه علمی؛ از شاخص‌های مهم جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3913266
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹

جوان‌گرایی و پشتوانه علمی؛ از شاخص‌های مهم جهاد دانشگاهی

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی جوان‌گرایی و پشتوانه علمی را از مهم‌ترین شاخص‌های جهاددانشگاهی دانست و افزود: کانون‌های جهاددانشگاهی سرشار از جوانان با انگیزه است و باید از این ظرفیت‌های علمی برای حل مشکلات کشور بهره‌مند شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین امیرقلی جعفری، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به اینکه جهاد به استناد پشتوانه‌های علمی از اهداف تشکیل جهاددانشگاهی بود، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان که پشتوانه‌های علمی و دانشگاهی دارند می‌توانند معضلات جامعه را بر پایه مسائل علمی حل کنند و جهاد دانشگاهی انصافاً از ابتدای انقلاب در عرصه‌های علمی در کشور خوش درخشید.

وی افزود: پژوهشکده رویان یکی از مؤسسات علمی در بخش پزشکی است که جوانان نخبه و باانگیزه در این مرکز اقدامات بسیاری از جمله شبیه‌سازی، درمان بیماری و ... انجام می‌دهند و نام این پژوهشکده در اذهان مردم باقی مانده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اقدامات جهاددانشگاهی علاوه‌ بر حوزه پزشکی در مباحث پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و تبلیغی قابل توجه است، گفت: یکی از اقدامات تأثیرگذار جهاددانشگاهی ذخیره خون بند ناف نوزدان برای درمان بسیاری از بیماران است.

جعفری تأکید کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند همانند اوایل انقلاب با انگیزه جهادی مشکلات و معضلات کشور را که نیازمند انگیزه‌های جهادی است، با پشتوانه علمی حل و فصل کند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه‌های پژوهشی جهاددانشگاهی می‌تواند متنوع باشد، گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند به عنوان مجاهد از ظرفیت‌های خود برای حل مسائل و معضلات کشور در حوزه‌های اقتصادی و اشتغال استفاده کند و راهگشا باشد.

وی ادامه داد: واکسن کرونا امروز یکی از نیازهای اساسی کشور است، مراکز علمی تحت نظر جهاددانشگاهی می‌توانند با جهادی نوآورانه وارد این عرصه شوند و واکسن کرونا را تولید کنند.

جعفری با بیان اینکه استقلال و خودکفایی در محصولات استراتژیک مانند گندم برای کشور دارای اهمیت است، بیان کرد: مؤسسات تحقیقاتی تحت نظر جهاددانشگاهی می‌توانند با پشتوانه علمی، تحقیقاتی را در این حوزه انجام دهند، به‌طور مثال در بحث تهیه بذرهای پربازده و کم ‌آفت وارد عمل شوند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی جوان‌گرایی و پشتوانه علمی را از مهم‌ترین شاخص‌های جهاددانشگاهی دانست و افزود: کانون‌های جهاددانشگاهی سرشار از جوانان با انگیزه است و باید از این ظرفیت‌های علمی برای حل مشکلات کشور بهره‌مند شد، رهبر معظم انقلاب امروز علم جوانگرایی را به دست گرفته‌اند.

وی در خصوص حمایت مسئولان از جهاددانشگاهی، تصریح کرد: اگر خلأهای قانونی در فعالیت‌های مراکز جهاددانشگاهی وجود داشته باشد، مجلس یازدهم تمام قد آمادگی دارد این موانع را برطرف کند، در بحث اعتبارات نیز معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری نیز می‌تواند اعتباری را برای طرح‌های پژوهشی اختصاص دهد، آمادگی برای پیگیری مشکلات این نهاد وجود دارد.

انتهای پیام
captcha