جهاد دانشگاهی؛ پُل ارتباطی بین پژوهشگران و سرمایه‌گذاران
کد خبر: 3912826
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

جهاد دانشگاهی؛ پُل ارتباطی بین پژوهشگران و سرمایه‌گذاران

رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال‌وبختیاری گفت: جهاد دانشگاهی تحول علمی خوبی در دانشگاه‌های کشور به وجود آورده و با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند پل ارتباطی بین پژوهشگران و سرمایه‌گذاران باشد.

علیرضا آبرود، رئیس دانشگاه پیام‌نور چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تبریک سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: این نهاد انقلابی توانسته با تربیت نیروهای متخصص، عرصه را برای فعالیت‌های پژوهشی در راستای نیاز جامعه فراهم کند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی توانسته است در ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه مؤثر واقع شود، افزود: فارغ‌التحصیلان با مهارت و توان کارآفرینی بالا در آموزش‌های کوتاه‌مدت و آموزش عالی این نهاد تربیت می‌شوند.

آبرود با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری شاهد فعالیت‌های بسیار خوب و گسترده‌ای از جهاد دانشگاهی بودیم، ادامه داد: این نهاد ظرفیت بالاتری دارد و می‌تواند در آینده، حضور فعال‌تری را به‌ویژه در زمینه‌های علمی و پژوهشی داشته و در رشد و توسعه کشور فعال باشد.

وی تأکید کرد: روحیه انقلابی و کار جهادی و علمی در جهادگران جهاد دانشگاهی باعث شده کارها با هزینه کمتری انجام شود و اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان با بیان اینکه جهاددانشگاهی برای خدمات‌رسانی به مردم زمینه خوبی فراهم کرده است، گفت: این نهاد انقلابی تحول علمی خوبی را در دانشگاه‌های کشور به‌وجود آورد و با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند پل ارتباطی بین پژوهشگران و سرمایه‌گذاران باشد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در پژوهشکده رویان خوب عمل کرده و موفقیت‌های چشمگیری داشته است، افزود: جهاد دانشگاهی همسو و هماهنگ با مراکز آموزش عالی و شرکت‌های دانش‌بنیان استان تعامل دارد و دستاوردهای خوبی دارد. این نهاد هم‌پای مراکز علمی کشور از جمله دانشگاه‌ها پیش رفته و در این مدت اقدام به تربیت نیروهای خلاق و انقلابی کرده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان با بیان اینکه این نهاد پژوهشگاه‌های مختلفی دارد که مهم‌ترین آن مرکز ناباروری رویان است، گفت: خدمات آن می‌تواند جوابگوی نیاز جامعه و خانواده‌ها باشد.

آبرود با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی نشان داده که می‌تواند در زمان‌های حساس و مورد نیاز کشور، همواره یاری‌رسان باشد، بیان کرد: همین امر موجب واگذاری مأموریت‎های جدید در حوزه پژوهش به جهاد دانشگاهی شده است.

انتهای پیام
captcha