ضرورت برگزاری نشست‌های تخصصی خبرنگاران و مسئولان چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3913040
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

ضرورت برگزاری نشست‌های تخصصی خبرنگاران و مسئولان چهارمحال‌وبختیاری

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: خانه مطبوعات و اداره‌کل ارشاد می‌تواند مقدمات برگزاری نشست‌های تخصصی بین خبرنگاران و مسئولان ارشد استانی را بر اساس ضرورت‌ها و اولویت‌ها فراهم کند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار ششم مردادماه در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان با تأکید بر اینکه خبرنگاری یکی از مشاغل بسیار حساس و تعیین‌کننده در جامعه است، اظهار کرد: از مهم‌ترین رسالت‌های خبرنگاران و اهالی رسانه مطالبه‌گری، نقد منصفانه و فرهنگ‌سازی است، اگر اصحاب رسانه به رسالت خود به‌درستی عمل کنند می‌توانند موجب توسعه و پیشرفت کشور و استان شوند.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: نقد منصفانه برای رفع مشکلات باید مورد استقبال مدیران و مسئولان قرار بگیرد، زیرا اهالی رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، اما متأسفانه بنا به دلایلی گاهی ارتباط بین اصحاب رسانه و مسئولان کمرنگ است و برخی مسائل نیز موجب می‌شود خبرنگاران از رسالت اصلی خود که همان مطالبه‌گری است، فاصله بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه ارتباط مسئولان و اصحاب رسانه باید به‌صورت مستمر در طول سال انجام شود، گفت: خانه مطبوعات و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند مقدمات برگزاری نشست‌های تخصصی بین خبرنگاران و مسئولان ارشد استانی را بر اساس ضرورت‌ها و اولویت‌ها فراهم کند.

عباسی افزود: اصحاب رسانه می‌توانند با سرمایه‌گذاران و مدیران واحدهای تولیدی نشست‌های تخصصی برای شنیدن مطالباتشان برگزار کنند و سپس این مطالبات را به گوش مدیران مربوطه برسانند تا برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه نقد اصحاب رسانه باید تأثیرگذار و در راستای رفع مشکلات و معضلات باشد، بیان کرد: اگر خبرنگاران مسیر درست را برای بیان نقدها پیدا کنند، قطعاً می‌توانند با این نقد به هدف اصلی خود که حل مشکل است، برسند.

وی در خصوص مشکلات اصحاب رسانه، یادآور شد: خبرنگاران و اصحاب جراید با مشکلات بسیاری از جمله نداشتن مسکن، بیمه، درآمد ثابت، تأمین کاغذ برای چاپ و .... روبه‌رو هستند، می‌توان برنامه‌ریزی‌های مدونی را برای حل مشکلات این قشر به وسیله مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام داد.

عباسی گفت: احداث خانه مطبوعات به اندازه احداث خانه جوان دارای اهمیت است، می‌توان مقدمات این کار را از طریق اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیگیری کرد.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری در پایان بیان کرد: اصحاب رسانه‌ مورد تأیید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند جهت دریافت تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در سامانه ثبت‌نام و تسهیلات دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha