ضرورت وحدت رویه در اجرای ویژه‌برنامه‌های عید غدیر
کد خبر: 3912583
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

ضرورت وحدت رویه در اجرای ویژه‌برنامه‌های عید غدیر

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در اعیاد غدیرخم نیاز به وحدت‌رویه و همکاری ادارات فرهنگی دارد چرا که انسجام و یکپارچگی در برگزاری این مراسم موجب اثرگذاری هرچه بیشتر خواهد شد.

ضرورت وحدت رویه در اجرای ویژه‌برنامه‌های عید غدیربه گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، امروز، 5 مردادماه در نشست برنامه‌ریزی مراسم عید سعید غدیر خم با تبریک فرا رسیدن اعیاد پیش‌رو اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در اعیاد غدیر خم نیاز به وحدت‌رویه و همکاری ادارات فرهنگی دارد چرا که انسجام و یکپارچگی در برگزاری این مراسم موجب اثرگذاری هرچه بیشتر برنامه‌های فرهنگی خواهد شد.

وی افزود: عید غدیرخم به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد دینی و مذهبی ما بوده و حامل پیام و رویداد بسیار مهم تاریخی در دوران پیامبر اسلام بوده است و باید بزرگ شمرده شود.

حاتمیان با تأکید بر توزیع بسته‌های معیشتی و غذایی در این ایام بین مراکز خیریه بیان کرد: این اقدام گام ارزشمندی در راستای کمک به نیازمندان و ترویج امور خیر در جامعه خواهد بود.

غدیر؛ فرصتی برای تبیین جایگاه امامت

حجت‌الاسلام محمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در ادامه این نشست عید غدیر را روز یأس دشمنان و روز وحدت جهان اسلام دانست و گفت: عید غدیر فرصتی برای تبیین جایگاه امامت و ولایت بوده که باید از این فرصت نهایت استفاده ار برد.

وی با تأکید بر مردمی کردن برنامه‌های عید غدیر افزود: این امر موجب می‌شود تا برنامه‌های این ایام پررنگ‌تر برگزار شود و نباید برنامه‌های این مناسبت مهم تحت تأثیر ویروس منحوس کرونا قرار گیرد.

سادات از تشکیل ستاد برگزاری جشن‌های دهه ولایت در استان خبر داد و عنوان کرد: این ستاد با حضور نماینده ولی فقیه کردستان و برخی از ارگان‌های فرهنگی تشکیل خواهد شد. باید پیوست فرهنگی برای برنامه‌های همدلی تحت عنوان «احسان علوی» و اهدای بسته‌های معیشتی و بهداشتی مدنظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: آذین‌بندی خیابان‌ها و محلات، تولید محتوا از سیره علی(ع) و استفاده از فضای مجازی برای تبیین اهمیت عید غدیر خم و تجلیل از سادات شاخص استان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، کمک به فقرا و زوجین سادات، برپایی ایستگاه سلامت و‌ بصیرت‌افزایی در برنامه‌های صدا و سیما از پیشنهادات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در ایام عید غدیرخم است.

برنامه‌های غدیر متناسب با نیاز استان اجرا شود

حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: هیأت مذهبی باید برنامه‌های عید غدیر را در شهرهای استان انجام دهند و پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه باید متناسب با نیاز استان برنامه‌های غدیر اجرا شود، عنوان کرد: برنامه‌های سازمان نیز به اطلاع اعضای جلسه خواهد رسید و در استان اجرا می‌شود.

بازسازی صحنه غدیر در قروه

نورعلی خزاعی، رییس شورای هیئت مذهبی کردستان نیز بیان کرد: بازسازی صحنه غدیر در قروه، دیدار هیئات مذهبی منتخب با نماینده ولی فقیه کردستان، پخت غذای گرم و توزیع بین نیازمندان در پنج هیئت استان از جمله برنامه‌هایی است که هر ساله به مناسبت عید غدیر در استان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه حاشیه شهر و به ویژه ناحیه منفصل شهری نایسر در سنندج نیاز به کمک دارند و باید مورد توجه مردم قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha