نگاهی به وصیت‌نامه شهید بهروز رئیسی
کد خبر: 3912027
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸

نگاهی به وصیت‌نامه شهید بهروز رئیسی

شهید بهروز رئیسی دهکردی در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشت: به برادران مسئول خود یادآوری می‌کنم دولتی می‌خواهیم که منطبق با موازین اسلامی باشد. پس همانطور که برادران شما با خون خود حماسه حسین(ع) را بار دیگر زنده کردند، شما هم در سنگر پشت جبهه با پیاده کردن موازین اسلامی و دستورات الهی، دین خود را نسبت به اسلام عزیز ادا کنید.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، شهید بهروز رئیسی دهکردی در سال 1337 در خانواده‌ای مذهبی در شهرکرد متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرکرد و اصفهان به پایان رساند و سپس در دانشسرای راهنمایی اصفهان به ادامه تحصیل پرداخت و از همان موقع مبارزات مذهبی را به طور جدی آغاز کرد.

شهید رئیسی هیچگاه از مبارزه و افشای رژیم شاهی دست بر نداشت و فعالیتش تا پیروزی انقلاب ادامه داشت. در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی به شهرکرد بازگشت و در کنار شهید رحمان استکی و دیگر برادران انقلابی در نظام دادن به تظاهرات و تجمعات تلاش فراوانی داشت.

این شهید والامقام پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز معتقد بود که مسئولیت امثال ما برای نگهداری از انقلاب و دستاوردهای آن به مراتب دشوارتر از خود انقلاب است به همین منظور برای رشد فکری جوانان کانون فرهنگی ایمان را تشکیل داد.

پس از فراغت از تحصیل به روستای چلیچه در شهرستان فارسان رفت تا با فعالیت‌های منافقان در این منطقه به مبارزه بپردازد که موفقیت‌های شهید در این زمینه بسیار زیاد بود.

شهید رئیسی با شروع جنگ ایران و عراق آرام و قرار نداشت و خواستار اعزام به جبهه بود اما مسئولیت سنگین اجازه نمی‌داد تا اینکه در مهرماه سال 60 به عنوان داوطلب به سوی جبهه شتافت و پس از گذراندن آموزش‌های نظامی راهی جبهه جنوب شد. این شهید والامقام در تمام عملیات‌های جبهه جنوب در سال 61 حضور فعال داشت.

در تیرماه 61 چند روز پیش از شهادتش به مرخصی آمد و در آخرین روز از مرخصی غسل شهادت به جا آورد و راهی جبهه شد تا اینکه در تاریخ 23 تیرماه 61 در شب 23 ماه مبارک رمضان در عملیات رمضان در منطقه شلمچه به فیض عظیم شهادت نایل شد.

وصیت‌نامه شهید

به نام الله تنها معبود و یاور امت مسلمان و با درود بر رهبر مستضعفان جهان، امام امت خمینی کبیر، سلام بر شهید مظلوم دکتر بهشتی قلم بر روی کاغذ می‌آورم تا چند کلامی را به عنوان وصیت‌نامه خود بنویسم. ولی نمی‌دانم چه بنویسم زیرا بر این اعتقاد می‌باشم کسی که برای جهاد فی سبیل‌الله پا به عرصه نبرد می‌گذارد، وصیتی که می‌تواند داشته باشد یکی اجرای دستورات الهی مانند اجرای آیه «إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ وَ إِيتاءِ ذِي الْقُرْبى‌ وَ يَنْهى‌ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَر» و دیگر، پیروی از دستورات رهبرمان امام عزیز و ادامه دادن راه شهیدان و پاسداری از خون آن‌ها و نیز دعا برای امام است.

به برادران مسئول خود این نکته را که شیخ فضل‌الله نوری به آن اشاره نموه، یادآوری می‌کنم که دولتی می‌خواهیم که منطبق با موازین اسلامی باشد. پس همانطور که برادران شما با خون خود حماسه حسین(ع) را بار دیگر زنده کردند، شما هم در سنگر پشت جبهه با پیاده کردن موازین اسلامی و دستورات الهی، دین خود را نسبت به اسلام عزیز ادا کنید.

به پدر و مادر و برادران و خواهران عزیزم عرض می‌کنم که هیچ ناراحتی به خود راه ندهید زیرا من با آگاهی گام در این راه گذاشتم و طالب هر چیزی که وجود داشت بودم. مگر ما پیرو خط سرخ حسین(ع) و علی(ع) نیستیم، مگر ما در دعاهایمان که می‌خوانیم طالب مرگ سرخ نیستیم، پس جایی برای ناراحتی نمی‌ماند.

درود بر امام امت خمینی کبیر

برادر حقیر شما، بهروز رئیسی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha