زندگی‌نامه و آخرین یادداشت شهید «غلام‌عباس آتش آب‌پرور»
کد خبر: 3798750
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

زندگی‌نامه و آخرین یادداشت شهید «غلام‌عباس آتش آب‌پرور»

گروه فرهنگی- شهید غلام‌عباس آتش آب‌پرور در بخشی از آخرین یادداشت خود نوشت: این دفترچه در تاریخ 30 آبان‌ماه 1366 روز یکشنبه در شهر فاو عراق خریداری شد تا خاطرات پر از مهر و صمیمیت در آن نوشته شود تا برای یادگاری بماند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، شهید غلام‌عباس آتش آب‌پرور در آبان‌ماه سال 1348 در خانواده‌ای کشاورز، مؤمن و زحمت‌کش دیده به جهان گشود.

وی در سن 7 سالگی در دبستان عشایری زادگاهش کرستان، مشغول به تحصیل شد و پس از گذراندن دوره ابتدایی در خرداد ماه سال 1361 تحصیلات ابتدایی را پایان رسانید. وی به دلیل عدم دستیابی به مدرسه راهنمائی سال اول راهنمائی را به عنوان داوطلب آزاد پشت سر گذاشت و سپس برای گذراندن پایه دوم و سوم راهنمائی راهی مدرسه شبانه‌روزی منصورکوهی شهر کرسنک شد. شهید آتش آب‌پرور پس از راهیابی به دانشسرای فرخ‌شهر به عضویت بسیج دانشجوئی تربیت معلم درآمد و با آغاز جنگ، راهی جزیره فاو شد و در عملیات والفجر در تاریخ 20 آذرماه سال 1366 به درجه شهادت نائل شد و پیکر پاکش در زادگاهش، روستای کرستان، دفن شد.
آخرین یادداشت شهید آتش آب‌پرور در تاریخ اول آذرماه 1366
بعد از ظهر در حالی‌که در سنگر نشسته بودیم و چند نفر بیرون از سنگر در حال پاک کردن اسلحه‌های خود بودند در همان زمان یک خمپاره در همان جا به زمین آمد و چهار نفر از دوستان ما زخمی شدند. لازم به یادآوری است که قبل از این که خمپاره به زمین بخورد، من با یکی از افرادی که زخمی شد با هم صحبت می‌کردیم و در حالی‌که مقداری آب دوغ در دست داشتم و یک لیوان آن‌را به او دادم و از پیش من رد شد، وقتی که من داخل سنگر شدم او زخمی شد. این دفترچه در تاریخ 30 آبان‌ماه 1366 روز یکشنبه در شهر فاو عراق خریداری شد تا خاطرات پر از مهر و صمیمیت در آن نوشته شود تا برای یادگاری بماند.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
امرالله قیصری(آتش آب پرور)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۲ - ۲۱:۴۱
0
0
روح همه شهدا شاد
مردان بی ادعا
captcha