خطر نابودی ریشه عفاف و حجاب از طریق فضای مجازی
کد خبر: 3910467
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

خطر نابودی ریشه عفاف و حجاب از طریق فضای مجازی

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: مسئولان، فضای مجازی را کنترل کنند؛ چراکه دشمنان و معاندین نظام در حال نابود کردن ریشه دین و عفاف و حجاب از این طریق هستند.

تاکید قرآن به حجاب بیانگر کرامت انسان و کرامت زن مسلمانحجت‌الاسلام عبدی، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: به استناد نص قرآن کریم حجاب از ضروریات دین مبین اسلام است. اسلام طرفدار پرده‌نشینی زنان نیست؛ اسلام می‌خواهد زن در حضور مردان اجنبی بدن خود را بپوشاند بدون اینکه مجبور باشد از اجتماع کناره‌گیری کند، مخالفان این اصل برای توجیه آن به سفسطه‌های فراوانی دست می‌زنند اما تلاش آن‌ها بیهوده است.

وی ابراز کرد: همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند حجاب اسلامی یعنی وقار و شخصیت و این موضوع ساخته من و امثال من نیست بلکه نص قرآن کریم است نه ما می‌توانیم از محدوده قرآن خارج شویم نه زنانی که معتقد به این کتاب بزرگ آسمانی هستند.

عبدی ادامه داد: حجاب برای مهار کردن قدرتمندترین غریزه انسان‌هاست و با مراعات آن، سلامت روانی جامعه حفظ می‌شود، بنا بر گواهی متون تاریخی در اکثر قریب به اتفاق اقوام و ملل، حجاب میان زنان معمول بوده هر چند گاهی با اعمال سلیقه‌هایی تشدید و تخفیف یافته است، اما هیچ‌گاه به‌طور کامل از بین نرفته است اما مهم‌تر از حجاب، عفاف و حیا است که به هر مرد و زن مسلمانی توصیه شده آن را داشته باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: عفاف در کنار حیا دو عنصر به هم پیوسته‌اند که خداوند آن را در وجود تمام انسان‌ها نهادینه کرده است و هر فردی که می‌خواهد مسیر رستگاری و کمال معنوی را بپیماید در گام اول باید این خصلت‌های نیکو را داشته باشد؛ چرا که وجود این دو عنصر به هر فردی تعالی روحی و عزت نفس می‌بخشد و در مقابل، هر مقدار از این عناصر در انسان کاهش یابد، موجب تنزل روحی و شخصیتی وی می‌شود.

عبدی بیان کرد: مسئولان وظیفه دارند یکی از اولویت‌های خود را پرداختن به امر عفاف و حجاب قرار دهند و همچنین از رسانه ملی نیز انتظار می‌رود با تولید برنامه‌های پر محتوا و ارزشی، در ترویج این موضوع که یکی از ضروریات مسلّم دین است، مؤثر واقع شود.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم نیز این است که مسئولان و دست‌اندرکاران، فضای مجازی را که تبدیل به فضای ولنگاری شده هر چه زودتر کنترل کنند؛ چراکه دشمنان و معاندین نظام در حال نابود کردن ریشه دین و عفاف و حجاب از این طریق هستند.

انتهای پیام
captcha