بازگشت برخی محدودیت‌ها در چهارمحال‌وبختیاری در پی قرمز شدن وضعيت استان
کد خبر: 3908698
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

بازگشت برخی محدودیت‌ها در چهارمحال‌وبختیاری در پی قرمز شدن وضعيت استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال‌وبختیاری از اعمال مجدد برخي محدوديت‌ها در اين استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی استان، سید راشد جزایری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد: اين روزها ميزان شيوع، سرايت و بستری بيماران کرونا نسبت به وضعيت عادی بيشتر شده و استان در شرايط هشدار قرار گرفته است، اين وضعيت همدلی و همراهی مردم و همه آحاد جامعه را می‌طلبد تا هر کس با انجام مسئوليت فردی و اجتماعی خود گامی در جهت کنترل بيماری و محدود کردن زنجيره انتقال كرونا بردارد.

وی با اشاره به اينکه استان چهارمحال و بختياری اکنون در وضعيت هشدار قرار دارد، ادامه داد: طبق نامه‌ای كه از ستاد كرونا كشور منتشر شده است هم‌اكنون ۱۱ استان كشور در وضعيت هشدار هستند كه نام چهارمحال و بختياری نيز در بين اين استان‌ها به چشم می‌خورد.

جزایری خاطرنشان کرد: براساس تحلیل انجام گرفته در بازه زمانی ۲۷ خرداد تا ۹ تیر ۹۹ هشت شهرستان استان وضعيت قرمز دارند و به جز شهرستان لردگان و خانميرزا که در وضعيت زرد است مابقی شهرستان‌های استان در وضعيت هشدار هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان اضافه کرد: براساس برخی محدوديت‌های ستاد کرونا كشوری، در ستاد كرونا استانی نيز با اعمال برخی محدوديت‌ها موافقت شد و مدت زمان اجرای اين محدوديت‌ها يك هفته است و تمديد آن‌ها منوط به تحليل از شرايط جديد خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم با رعايت مردم به سمت وضعيت سفيد پيش برويم، تصريح کرد: اميدواريم با استفاده از ظرفيت حداکثری رسانه‌ها به ويژه صدا و سيمای مرکز استان چهارمحال و بختياری و فضای مجازی بتوانيم به خوبی اطلاع‌رسانی كرده و مردم آگاه شوند.

جزایری درخصوص محدودیت‌های جدید اعمال شده در استان گفت: اين محدوديت‌ها در شهرستان‌های قرمز اعمال شده و شامل تعطيلی کليه مدارس، دانشگاه‌ها، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علميه، آموزشگاه‌های آزاد و فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها و ساير آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت استان با تاکيد بر اينکه استخرهای سرپوشيده پيش از اين تعطيل بودند و همچنان بايد تعطيل باشند، افزود: تالارهای پذيرايی كه با محدوديت اجازه فعاليت داشتند طی هفته آينده بايد تعطيل باشند.

وی با اشاره به اینکه آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زيبايی همچنان بايد محدوديت فعاليت داشته باشند، ادامه داد: مساجد، مصلی‌ها، هرگونه اردوها، مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، باشگاه‌های ورزشی به ويژه ورزش‌هايی مثل کشتی، کاراته، بدن‌سازی بايد تعطيل شود.

جزایری با بیان اینکه فعالیت قهوه‌خانه‌ها و چاي‌خانه‌ها همچنان با محدوديت است، عنوان کرد: در فعاليت شهربازي‌های مستقر در پارک‌ها محدوديت وجود دارد و مراکز تفريحی آبی، استخرهای سرپوشيده، باشگاه‌های بدن‌سازی و کليه تفرجگاه‌ها و مراكز سياحتی بايد تعطيل شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت استان با تاکيد بر اينکه در شرايط قرمز همه اين مراكز بايد تعطيل باشند، خاطرنشان كرد: رستوران‌ها فقط به‌صورت بيرون بر مجوز فعاليت دارند و پذيرايی از مهمان در اين مراكز ممنوع است.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا قرار بر این شد هیچگونه خدماتی برای مسافران مهيا نشود، در مبادی ورودی کنترل وجود ندارد اما خدمات به مسافران همچنان با محدوديت مواجه است.

جزایری از مردم تقاضا کرد: جز برای کارهای ضروری از خانه خارج نشوند، شرايط را عادي‌انگاری نکنند شرايط اکنون واقعا در وضعيت هشدار و بحرانی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت استان يادآور شد: سه کمپين ملی و استانی در اين استان در حال اجرا است، کمپين اول #من_ ماسك_مي‌زنم_تا_ازتو_محافظت_كنم است، تا ماسك زدن به يك فرهنگ تبديل شود.

وی بیان کرد: کمپین دوم کمپین اجرای پروتکل‌های بهداشتی است، ۱۰۳ پروتکل به كليه صنوف، كارخانه‌جات و مشاغل مختلف ابلاغ شده است و انتظار مي‌رود همه اصناف خود اين پروتكل‌ها را اجرا كنند.

جزایری با اشاره به اینکه نظارت اولیه بر اجرای اين پروتکل‌ها با اتحاديه‌ها بوده و نظارت تخصصی توسط دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد صورت مي‌گيرد، عنوان کرد: در اين خصوص مقرر شد بازديد‌ها و نظارت‌ها به صورت مشترك با ۳۰ دستگاه اجرايی همكار در قالب ۶ گروه كاری مشخص، مجموعا ۱۸ تيم در مركز استان و در بقيه شهرستان‌ها با محوريت فرمانداران انجام شود.

انتهای پیام
captcha