شناخت فرهنگ اسلامی به نوجوانان؛ از دغدغه‌های اصلی سازمان تبلیغات
کد خبر: 3905939
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

شناخت فرهنگ اسلامی به نوجوانان؛ از دغدغه‌های اصلی سازمان تبلیغات

رئیس تبلیغات اسلامی تایباد گفت: یکی از دغدغه‌های سازمان تبلیغات اسلامی شناخت واقعی فرهنگ اسلامی به دو گروه نوجوان و جوان جامعه است، از این رو اعزام مبلغان به تمام مناطق شهری و روستایی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

شناساندن فرهنگ اسلامی در جامعه نیازمند بهینه شدن است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی‌اصغر علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد، در نشست با اصحاب رسانه شهرستان که امروز، اول تیرماه به‌مناسبت آغاز هفته تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در این اداره در تایباد برگزار شد، اظهار کرد: درک واقعی فرهنگ به‌گونه‌ای مظلوم واقع شده که در رفع این مظلومیت سه نکته اساسی شامل کمبود شناخت، کمبود احساس نیاز و کمبود بردباری فرهنگی نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به نقش مبلغان در این شناخت، افزود: یکی از دغدغه‌های سازمان تبلیغات اسلامی شناخت واقعی فرهنگ اسلامی به دو گروه نوجوان و جوان جامعه است، از این رو اعزام مبلغان به تمام مناطق شهری و روستایی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا با برگزاری دوره‌های متناسب با گروه‌های سنی مختلف و موقعیت اقلیمی هر منطقه به رشد مسائل دینی و کاهش فقر مذهبی کمک کنند.

علیپور مطرح کرد: این نهاد مذهبی و اجتماعی در شهرستان برنامه‌های خود را با محوریت زیست‌بومی طراحی کرده تا اجرای آن‌ها متناسب با بافت شهرستان و روحیان مردم آن باشد، اگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در هر منطقه بومی‌سازی شود خروجی آن مفیدتر خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در ایام کرونا بیان کرد: در این ایام با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد و تجمعات، بیشتر برنامه‌های فیزیکی در شهرستان تعطیل شد، اما همچنان برنامه‌های این اداره توسط مبلغان و خبرنگاران در فضای مجازی ارائه می‌شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: سال گذشته 200 برنامه در حوزه‌های فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی با محوریت فرق و ادیان، خانواده، مردمی و مردم نهاد، ارتباط با علمای تشیع و تسنن، خانواده و ... اجرا شده است، همچنین اقداماتی نظیر توزیع بسته‌های غذایی، پخت غذای گرم، کمک به آسیب‌دیدگان کرونا، رزمایش‌های کمک مؤمنانه و ... از دیگر خدمات این اداره در شهرستان بوده که هنوز ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha