عدم استفاده از ماسک و بی‌توجهی به رعایت فاصله اجتماعی؛ علت افزایش آمار کرونا در فارس
کد خبر: 3905826
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

عدم استفاده از ماسک و بی‌توجهی به رعایت فاصله اجتماعی؛ علت افزایش آمار کرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به آمار روز به افزایش تعداد مبتلایان به كرونا در فارس، عدم استفاده از ماسك و بی‌توجهی به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را دلیل این افزایش دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 31 خردادماه در یکصد و سومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با بیان اینکه بی توجهی مردم و حضور در مکان‌های شلوغ بدون رعایت اصول بهداشتی، سبب ابتلای بسیاری از افراد می‌شود، گفت: خستگی مردم از رعایت اصول بهداشتی در بحران کرونا، جان همه آحاد جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: با توجه به افزایش بی سابقه آمار بیماران کرونا در فارس مقرر شد تا از تمام ظرفیت‌های درمانی استان برای پوشش خدمت‌رسانی به مبتلایان به بیماری کووید۱۹ استفاده شود.

لطفی عدم استفاده از ماسك و بی‌توجهی به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را دلیل افزایش تعداد مبتلایان به كرونا دانست و گفت: در صورت توجه نکردن مردم به اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، مجموعه سلامت فارس برای خدمت‌رسانی بهداشتی و درمانی با چالشی بزرگ روبه‌رو می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به نقش ماسک در کاهش موارد ابتلا، بسیار اهمیت دارد، گفت: بهترین روش پیشگیری از شیوع این بیماری، استفاده مردم از ماسک است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ماسک پیش از خروج از خانه برای ورود به مکان‌های عمومی و ادارات، گفت: آمار در فارس رو به افزایش است و همچنان نیازمند همدلی و همکاری مردم و مسئولان استان برای مقابله و قطع زنجیره انتقال این بیماری هستیم.

لطفی ضمن اعلام انجام دو هزار و ۲۴۳ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی وضعیت کرونا در استان های همجوار و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

مصطفی ابراهیمی، رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز دیگر عضو این نشست بود که گزارشی از وضعیت شیوع کرونا در فارس و روند خدمت‌رسانی به مبتلایان در مراکز ۱۶ ساعته ارائه داد.

انتهای پیام
captcha