ثبت‌نام طرح ملی «تلاوت» در تمام شهرستان‌های فارس آغاز شد
کد خبر: 3905469
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۴

ثبت‌نام طرح ملی «تلاوت» در تمام شهرستان‌های فارس آغاز شد

مسئول مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی فارس از آغاز ثبت‌نام مجازی دوره مقدماتی و متوسطه طرح 6 ساله استعداد یابی و نخبه‌پروری قرآنی دانش‌آموزان با عنوان طرح ملی «تلاوت» از ابتدای تابستان 99 در تمام نقاط استان خبر داد و گفت: پیش از این، طرح مذکور تنها در شیراز اجرا شده است.

سیدمصطفی موسوی، مسئول مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از شروع ثبت‌نام مجازی طرح ملی «تلاوت» در این استان خبر داد و گفت: ثبت‌نام دوره مقدماتی و متوسطه طرح 6 ساله استعدادیابی و نخبه‌پروری قرآنی دانش‌آموزان با عنوان طرح ملی «تلاوت» از ابتدای تابستان 99 در تمام نقاط استان فارس آغاز می‌شود.

وی افزود: افتتاحیه طرح ملی تلاوت در روز سه‌شنبه، 19 آذرماه سال 98 در حرم مطهر شاهچراغ(ع) با حضور بیش از یک هزار نفر از دانش‌آموزان نخبه قرآنی شیراز و والدین آن‌ها و با حضور قاریان کشوری برگزار شد و تاکنون در طول 6 ماه گذشته حدود 300 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس شیراز در این زمینه آموزش‌های مقدماتی طرح را طی کرده‌اند که در ادامه قصد اجرای طرح را در کل استان فارس به‌صورت مجازی داریم.

موسوی ادامه داد: طرح ملی تلاوت، طرحی کشوری است که از سوی مؤسسه قرآنی صراط مشهد و با همکاری وزارت ارشاد تهران و آستان قدس رضوی مشهد در حال برگزاری است که تاکنون بیش از 27 استان به این طرح ملی پیوسته‌اند.

جانشین دارالقرآن بسیج سپاه فجر فارس اضافه کرد: این طرح 6 ساله که طرح استعدادیابی و نخبه‌پروری دانش‌آموزان در فن قرائت قرآن به شکل کاملا تخصصی است، مخصوص نوجوانان پسر 8 تا 14 سال و نوجوانان دختر 10 تا 15 سال است.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح که با محوریت مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی فارس و مؤسسه قرآنی ذکر جمیل فارس در حال برگزاری است، بسیاری از نهادها و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان نظیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دفتر نماینده آستان قدس رضوی، اداره‌‌‌کل آموزش و پرورش فارس، مرکز نیکوکاری حضرت صاحب‌الزمان(عج) شیراز همکاری داشته‌اند.

موسوی همچنین گفت: از شروع طرح تاکنون از 14 استاد قرآن بانو و 5 استاد قرآن آقا جهت این طرح استفاده شد که از اساتید قرآن  بسیار مجرب و کارآزموده شامل عطاءالله امیدواری، حسام قانعی، راسخی، فتحعلی، زهرا حسین‌پور، مرضیه فیروززاده از استان فارس هستند.

اعزام دانش‌آموزان برتر قرآنی به کشورهای جهان اسلام

مسئول قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس با اشاره به مزایای شرکت در این طرح گفت: از مزایای این طرح ارائه مدرک تخصصی قرائت قرآن به تمام شرکت‌کنندگان از سوی موسسه قرآنی  صراط مشهد، وزارت ارشاد و آستان قدس رضوی مشهد  و اهدای جوایز به نفرات برتر در پایان هر ترم آموزشی است و در پایان دوره اصلی دانش‌آموزان برتر به کشورهای جهان اسلام مانند کربلا، عراق، لبنان، مالزی، سوریه، عربستان و.... جهت تبلیغ قرآن اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین در طول دوره 2 ساله دوستان در قالب گروه‌های جهادی قرآنی جهت تبلیغ قرآن در حاشیه شهر و روستاهای حومه شیراز اعزام می‌شوند.

موسوی در ادامه به شیوه اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: بخش اول طرح شامل مرحله مقدماتی (پیش آزمون) جهت استعدادیابی است که دور اول آن در دی‌ماه سال گذشته انجام گرفت و اکنون همزمان با شروع دوره اصلی مجدد ثبت نام دوره مقدماتی(به‌صورت مجازی) جهت استعدادیابی مجدد از کل استان فارس را نیز داریم.

جانشین دارالقرآن بسیج سپاه فجر فارس اضافه کرد: بخش مرحله 6 ساله طرح که شامل 3 دوره 2 ساله (سطح اول متوسطه، سطح دوم پیشرفته، سطح سوم عالی) است که هم‌اکنون ثبت‌نام دوره متوسطه 2 سال اول شروع شده است که این دوره فعلا به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مدت زمان مرحله مقدماتی (پیش آزمون) این طرح 40 روز است که قرآن‌آموز باید 8 جلسه 90 دقیقه‌ای آموزش ببیند (هفته‌ای 2 روز و هر روز دو جلسه 90 دقیقه‌ای) و 2 جلسه هم مخصوص توجیه و همراه‌سازی والدین است که در بستر فضای مجازی انجام خواهد گرفت.

موسوی گفت: در دوره مقدماتی کتب و جزوه و نرم‌افزار تلاوت 4 نفر از اساتید الگوی طرح شامل استاد عبدالباسط، استاد منشاوی، استاد شحات انور، استاد مصطفی اسماعیل)جهت تلاوت تقلیدی به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود که قرآن‌آموزان با نظر استاد کلاس یکی از 4 تلاوت فوق را به‌عنوان سبک تقلیدی خود انتخاب می‌کنند.

مسئول قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس ادامه داد: محتوای کلی آموزشی دوره مقدماتی شامل جلسه توجیهی خانواده‌های قرآن‌آموزان جهت همدلی و همراهی با طرح به‌مدت 4 ساعت و آشنایی با اصول و روش‌های تقلیدخوانی به‌مدت 16 ساعت است که کاملاً به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی به تشریح شیوه برگزاری آزمون در پایان دوره 40 روزه مقدماتی پرداخت و گفت: در نیمه اول مردادماه  و در مدت چند روز و در ساعت‌های مشخص فیلم ضبط شده قرآن‌آموزان جهت داوری به هیئت داوران در مؤسسه صراط مشهد ارسال می‌شود و بعد از مشخص شدن نفرات برتر توسط موسسه صراط مشهد، دوره اول 2 ساله که به نام دوره متوسطه است، شروع می‌شود.

موسوی افزود: دانش‌آموزانی که اولین دوره مقدماتی را با موفقیت گذرانده‌اند نیز سطح‌بندی شده و در دو سطح یک و 2 تقسیم شده که سطح یک به دوره اصلی 2 ساله وارد می‌شوند و سطح 2 مجدد وارد آموزش مجدد مقدماتی می‌شوند و بعد از گذراندن مجدد دوره مقدماتی بلافاصله به دوره اصلی وارد می‌شوند که لازم به ذکر است برای دانش‌آموزان سطح 2 کلاس مجزایی برگزار خواهد شد و با دانش‌آموزان جدیدالورود در یک کلاس قرار نمی‌گیرند.

شرایط ثبت‌نام

جانشین دارالقرآن بسیج سپاه فجر درادامه شرایط ثبت‌نام طرح ملی تلاوت را تشریح کرد و گفت: کل هزینه ثبت‌نام برای هر  قرآن‌آموز مبلغ 40 هزار تومان به‎‌صورت ماهیانه است که صرف هزینه حق‌الزحمه اساتید، تهیه کتب، جزوات، نرم‌افزار و.... می‌شود.

وی با بیان اینکه مدارک لازم جهت ثبت‌نام شامل تکمیل فرم ثبت‌نام به همراه یک قطعه عکس 4 در 3 و تصویر صفحه اول شناسنامه بعد  از ثبت‌نام دریافت خواهد شد، گفت: ثبت‌نام از طریق ارسال مشخصات به شماره تماس مؤسسه ذکر جمیل فارس به نام اعظم جاوید به شماره 09176033568 خواهد بود.

انتهای پیام
captcha