تربیت قرآنی منجر به بروز طلیعه‌های زیبای تمدن اسلامی می‌شود
کد خبر: 3905296
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
کارشناس «نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین»:

تربیت قرآنی منجر به بروز طلیعه‌های زیبای تمدن اسلامی می‌شود

کارشناس «نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین» سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه تربیت مجموعه‌های خوب حکم سلول‌های بنیادی برخاسته از دل جامعه را دارند و می‌توانند با مشکلات مبارزه کنند، گفت: اگر تربیت قرآنی در جامعه شکل بگیرد شاهد بروز طلیعه‌های زیبایی از تمدن اسلامی خواهیم بود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر سرخه‌ویس، کارشناس «نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین» سازمان دارالقرآن امروز 27 خردادماه در جلسه هم‌اندیشی این طرح که با حضور کارشناسان امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی و جمعی از فعالان قرآنی استان در شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: تشیع در دوران‌هایی حیات خود را در خطر دید اما خوشبختانه در دو سه قرن اخیر، محافل کوچکی در پستوها و زیرزمین خانه‌ها شکل گرفت که هسته‌های بنیانی تمدن شیعی را تشکیل دادند که بعدها در قالب هیئات مذهبی و ... منشا تاثیرات مهم شدند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) پیروزی نهضت اسلامی را مرهون همین محافل و هسته‌ها می‌دانستند، افزود: هیئات مذهبی منشا شکل‌گیری حرکت‌های اجتماعی مهمی شد که از دل محافل کوچک خانوادگی و دوستانه به مخالفت با سلاطین برخاستند و همین حرکت‌ها حیات شیعه را تداوم بخشید.

حجت‌الاسلام سرخه‌ویس با بیان اینکه این حرکت در زمینه ثقل اصغر شکل گرفت، تاکید کرد: در ثقل اکبر نیز می‌توان چنین حرکتی را شکل داد، یعنی همچنان که هیئات مذهبی و اهل‌بیتی هسته انقلاب را تشکیل دادند و تظاهرات شیعی را نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان شکل دادند، محافل و آیین‌های قرآنی نیز می‌توانند منشا تربیت قرآنی و ارتقای جایگاه قرآن شوند.

وی لازمه شکل‌گیری حرکت قرآنی را حذف دولت و بیت‌المال از آن دانست و گفت: اگر این حرکت‌ها به مجموعه راهبری جهان تشیع متصل شود، اتفاق اصلی رخ خواهد داد، لذا سازمان تبلیغات اسلامی فقط در زمینه تاسیس این حرکت اقدام می‌کند و ادامه مسیر را پس از راه‌اندازی جریان، به دست مردم می‌سپارد.

حجت‌الاسلام سرخه‌ویس با اشاره به تربیت مجموعه‌های خوب با رهبری مقام معظم رهبری در جامعه، بیان کرد: این مجموعه‌ها که در نقش سلول‌های بنیادی جامعه فعالیت می‌کنند و بنا به اقتضائات زمانی تغییر ماهیت می‌دهند و در میادین مختلف حضور دارند، یک روز گل و لای را از خانه‌های سیل‌زده جمع می‌کنند، یک روز مدافع حرم هستند و روزی دیگر در جبهه سلامت به کمک کادر درمان و سلامت می‌پردازند.

کارشناس «نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین» سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه تربیت مجموعه‌های خوب حکم سلول‌های بنیادی برخاسته از دل جامعه را دارند و می‌توانند با مشکلات مبارزه کنند، گفت: اگر تربیت قرآنی در جامعه شکل بگیرد شاهد طلیعه‌های زیبایی از تمدن اسلامی خواهیم بود.

نهضت نورالثقلین منافاتی با فعالیت مؤسسات قرآنی ندارد

در ادامه این جلسه، محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه اجرای طرح «نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین» هیچ منافاتی با فعالیت موسسات و تشکل‌های قرآنی در امر آموزش قرآن ندارد، اظهار کرد: فعالیت تمام مجموعه‌ها و طرح‌ها در راستای یکدیگر قرار دارد و لازم و ملزوم هم هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی اخیر در استان، گفت: نخستین جشنواره مجازی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و برگزاری مسابقات روزانه با مشارکت 500 نفر از علاقمندان در استان اجرا شد، همچنین در بخش مواسات و تشکیل انجمن خیران قرآنی، یکصد موسسه و مرکز قرآنی استان مشارکت داشتند که در مجموع 560 میلیون تومان جمع‌آوری شد و به نیازمندان اختصاص یافت.

یادآوری می‌شود، در انتهای این جلسه پیشنهاداتی از سوی حاضران در راستای اجرای بهتر «نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین» مطرح شد که از جمله می‌توان به لزوم مشارکت موسسات مردم‌نهاد در اجرای طرح، نهادینه ساختن طرح در بطن جامعه، ایجاد ضرورت نیاز به قرآن در جامعه، استفاده از ظرفیت‌های مناسبتی، توجه به محتوا، توجه به ویژگی‌های بومی هر منطقه و ... اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha