فلسطین از اولویت‌های شهید المهندس بود
کد خبر: 3905204
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
مدیر رسانه‌ای حشدالشعبی:

فلسطین از اولویت‌های شهید المهندس بود

مدیر رسانه‌ای حشدالشعبی عراق  با بیان اینکه حشدالشعبی پس از شهادت ابومهدی المهندس همچنان پابرجاست، تأکید کرد: مسئله فلسطین یکی از اولویت‌های شهید المهندس بود.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «المیادین»، «مهند العقابی» مدیر رسانه‌ای حشدالشعبی عراق در گفت‌وگو با این شبکه اظهار کرد: شهید ابومهدی المهندس یک شخصیت استثنایی بود که مانند او دیگر تکرار نخواهد شد. او کسی بود که پس از فروپاشی دولت عراق در سال 2014 میلادی عملیات‌ها علیه داعش را برنامه‌ریزی و مدیریت کرد.
 
وی افزود: شهید المهندس نخستین کسی بود که به فتوای مرجعیت دینی عراق درباره جهاد کفایی لبیک گفت. در شرایطی که رسانه‌های عربی و غربی در آن زمان، افکارعمومی را درباره اشغالگری داعش در عراق گمراه کرده و آن را جنگ مذهبی جلوه داده بودند.
 
العقابی در ادامه بیان کرد: شهید المهندس یک قاعده کلی داشت؛ او می‌گفت فرمانده باید در جبهه‌های جنگ پیشتاز همه نیروهای خود باشد. مسئله فلسطین نیز از اولویت‌های او بود و آنچه به یادگار گذاشت، فرزندان و اصول و معیارهایی بود که نسل‌های آینده از آن استفاده خواهند کرد.
 
در همین راستا، «حسن لافی» نویسنده فلسطینی نیز در گفت‌وگو با المیادین اظهار کرد: سرعت شهید المهندس در نابودی داعش و تقویت محور مقاومت در تاریخ ثبت می‌شود.
 
«صلاح الدواوی» نویسنده تونسی نیز درباره شهید ابومهدی المهندس گفت: این شهید به شهدای تونسی شباهت دارد که در مقابل استعمار فرانسه جان خود را فدا کردند.
 
یادآور می‌شود، شهید ابومهدی المهندس، معاون پیشین سازمان حشدالشعبی عراق، در 13 دی ماه 98 (سوم ژانویه 2020) به همراه سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حمله ناجوانمردانه آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
انتهای پیام
captcha