معرفی بانوی قرآنی در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3905075
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶

معرفی بانوی قرآنی در صفحات معارفی رسانه‌ها

برخی صفحات معارفی رسانه‌ها در کنار خبرهای متنوعی که منتشر کرده‌اند، اقدام به معرفی یکی از بانوان قرآنی کشورمان همزمان با سالروز شهادت وی کرده‌اند.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 26 خردادماه و در سالروز درگذشت یکی از بانوان قرآنی کشورمان به معرفی بیشتر آن پرداخته‌اند.

تسنیم در یادداشتی بر ضرورت به کارگیری قرآنیان جوان در عرصه مدیریت قرآنی تأکید کرده است و فارس نیز در سالروز درگذشت بانو «نصرت‌بگم امین» یادداشتی را در مورد ویژگی‌های این بانوی عارف منتشر کرده است.
ایسنا از دیدار یکی از مراجع عظام تقلید با فرمانده انتظامی جدید استان قم خبر داده و ایبنا نیز به مناسبت انتشار کتاب «ریاضت‌کشی صوفیانه: دروس اصیل نظری و عملی» به معرفی آن پرداخته است.

میزان برنامه هیئت رزمندگان اسلام در روز شهادت امام صادق(ع) را انتشار داده و باشگاه خبرنگاران جوان نیز در یک مطلب معارفی حدیثی از امام صادق(ع) در مورد حجاب بانوان را منتشر کرده است. دو خبرگزاری ایرنا و مهر نیز تا زمان انتشار این گزارش هیچ خبری بر روی خروجی صفحات قرآن و معارف و قرآن و متون دینی قرار نداده‌اند. در ادامه صفحات معارفی رسانه‌ها را مرور می‌کنیم.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در یادداشتی به بحث جوانگرایی در مدیریت امور قرآنی کشور پرداخته و با طرح این سوال که «جوان قرآنی که با اراده و پشتکار به نخبگی علمی رسیده‌ است در حال حاضر چه جایگاهی در نهادهای قرآنی کشور دارد؟» در بخشی از یادداشت خود آورده است: «داستان ماندنِ جوانان متعهد و توانمند در پشت درهای بسته مدیریت مجموعه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی، تنها برای امروز نیست و ماجرای آن چند سال است که هر روز در نقطه‌ای از کشور تکرار می‌شود. در میان هزاران نیروی توانمند، افرادی‌اند که سالیان سال در حوزه‌های مدیریتی امور قرآنی کشور مسئولیت دارند و با توجه به اینکه سال‌هاست از دوره بازنشستگی‌شان می‌گذرد، کماکان در سطح مدیریتی نهادهای قرآنی فعالیت دارند. در بین این نهادها، تعداد انگشت‌شماری از مجموعه‌هایی هم هستند که به جوانان و تازه‌نفس‌های قرآنی اعتماد می‌کنند».

تسنیم همچنین گفت‌وگویی با «حامد ولیزاده» یکی از قاریان بین‌المللی و جوان کشورمان نیز انجام داده است. ولیزاده در بخشی از این گفت‌وگو که با تیتر «خانواده‌ها به اهمیت تربیت قرآنی فرزندان خود توجه کنند» منتشر شده گفته است:‌ «معمولاً ریشه و اصل موفقیت‌های هر انسانی به خانواده‌اش برمی‌گردد. این نکته به خصوص درباره خانواده‌های ایرانی بیشتر دیده می‌شود. من هم به جرأت می‌توانم بگویم شوق و علاقه و حمایت‌های مداوم والدینم موجب شد تا به عنوان قاری قرآن شناخته شوم. البته در کنار آن‌ها برادر بزرگم، حاج بابک ولی زاده، که یکی از استادان رشته قرائت است هم نقش زیادی در زندگی‌ام دارد. در فضای چنین خانواده قرآنی‌ای بود که وقتی چهار ساله بودم قرائت قرآن را شروع کردم».

«آغاز فروش اینترنتی آثار آیت‌الله مجتبی‌تهرانی با ۱۵ درصد تخفیف»، «استندآپ کمدی زنان در تلویزیون اشکال دارد/ واکنش امام صادق‌(ع) به خنده با نامحرم» و «معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی منصوب شد» از دیگر مطالب خبری منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز 26 خردادماه است.

فارس

خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی یادداشتی به قلم «مرتضی نجفی قدسی» منتشر کرده و در آن به راز عرفانی شدن بانوی اصفهانی، مجتهده و عارفه مرحوم بانو «سیده نصرت‌بیگم امین» پرداخته است. در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم: «شایسته است که همایش‌ها و سمینارهای علمی برای این بانوی بزرگ برگزار شود و نام او در هر کوی و برزن آشنا باشد و از عزیزانی که به اصفهان سفر می‌کنند، تقاضامندم اولاً از زیارت قبر علامه مجلسی اول و دوم که در کنار هم در جوار «مسجد جامع اصفهان» مدفون هستند و ثانیاً از زیارت «تخت فولاد» اصفهان که مدفن بسیاری از علماء و بزرگان جهان تشیع است، همچنین از فیض زیارت بقعه منوره بانو امین غافل نشوند».

بارگذاری تلاوت ترتیل صفحه ۳۹۱ قرآن شامل آیات ۴۴ تا ۵۰ سوره مبارکه قصص با صدای استاد منشاوی و نیز انتشار خبر معرفی «محسن مسچی» به عنوان معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از دیگر مطالب خبری منتشر شده در این خبرگزاری است.

«راهکار سه‌گانه خدا برای پیروزی بر دشمن / ۱۲ پاداش پروردگار به خاطر مقاومت و صبر»، «اجرای طرح «عید تا عید» ویژه حفظ ۳ جزء قرآن کریم به صورت مجازی»، «آیا امام صادق(ع) از عالم غیب بی‌خبر بوده است؟» و «هیأت‌ها دوباره فعال شدند/ برنامه ۷۶ مجلس عزای امام صادق در کشور» از دیگر مطالب منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس است که تا زمان تهیه این گزارش مخابره شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار حدیثی از امام صادق‌(ع) درباره لزوم حفظ حجاب از سوی بانوان صفحه قرآن و عترت را به روزرسانی کرده و تا زمان تهیه این گزارش خبر دیگری بر روی خروجی این صفحه قرار نداده است.

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران گزارشی از دیدار آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با فرمانده جدید انتظامی قم منتشر کرده و آن را با تیتر «لزوم بهره‌‌گیری نیروی انتظامی از ظرفیت‌های دینی و معنوی برای مقابله با مفاسد اجتماعی و اخلاقی» بر روی خروجی قرار داده است. حضرت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در بخشی از صحبت‌های خود در این دیدار با تاکید بر لزوم آسیب شناسی مشکلات و مفاسد اخلاقی، بیان کرده است: «بدون شک یکی از مسائلی که در زمینه گسترش مفاسد اخلاقی نقش دارد، فضای مجازی رها و بدون ساماندهی است که باید در این خصوص چاره اندیشی و اقدام عاجل صورت گیرد، بعد دیگر ماجرا نیز برخی از رسانه ها هستند که دانسته و یا نادانسته به گونه ای عمل می کنند که ارزش های فرهنگی و دینی تضعیف می شود».

ایبنا

خبرگزاری کتاب با انتشار یک خبر صفحه دین را به روزرسانی کرده است. این خبر به انتشار کتاب «ریاضت کشی صوفیانه: دروس اصیل نظری و عملی» اختصاص یافته است. این کتاب به قلم «محمدابوالخیر» در بنگلادش منتشر شده است. نویسنده در این کتاب ضمن بیان اصول اعتقادی اهل تصوف و توضیح مفاهیم اصلی در این جریانات مکاتب صوفیانه را نیز معرفی کرده است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در خبرهای امروز برنامه هیئت رزمندگان اسلام در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) را معرفی کرده است. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به مراسم روز چهارشنبه ۲۸ خرداد در روز شهادت آن حضرت و بعد از نماز ظهر و عصر اشاره کرد که با سخنرانی حجت‌الاسلام «مسعود عالی» و مداحی «عبدالرضا هلالی»، «محسن عراقی» و «امین مقدم» در حسینیه «سیدالشهداء (ع)» واقع در دولت‌آباد، بین فلکه دوم و سوم، پشت پارک کودک برگزار می‌شود.

میزان در خبر دیگری با معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران گفت‌وگو کرده است. ابراهیم صدوقی در این گفت‌وگو بیان کرده است: «هزینه تمام خدماتی که به زائرین مسجد مقدس جمکران ارائه می‌شود از محل نذور و هدایای خیرین و بانیان است و همه عاشقان و ارادتمندان حضرت، ولی عصر ارواحنافداه می‌توانند با نیت وقف مهدوی و به اندازه توان در این کار خداپسندانه سهیم باشند».

دو خبرگزاری ایرنا و مهر نیز تا زمان انتشار این گزارش هیچ خبری بر روی خروجی صفحات قرآن و معارف و قرآن و متون دینی قرار نداده‌اند.

انتهای پیام
captcha