اجرای طرح «آجر به آجر» برای جذب مشاركت خیران فارس در مدرسه‌سازی
کد خبر: 3905014
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

اجرای طرح «آجر به آجر» برای جذب مشاركت خیران فارس در مدرسه‌سازی

استاندار فارس از اجرای طرح «آجر به آجر» به‌منظور جلب مشارکت خیران و نیک‌اندیشانی که توان مالی چندانی برای کمک به ساخت مدرسه ندارند، در این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 26 خردادماه در نشست با مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان گفت: خیر بودن به‌ویژه در زمینه تعالی فکر و اندیشه نشانگر وسعت نگاه و شخصیت همه جانبه کسانی است که در این مسیر گام بر می‌دارند و این فرهنگ غنی و ارزشمند از گذشته تاکنون در استان فارس همواره جریان داشته و فارس سرآمد امور خیر در کشور است.

وی، فعالیت‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز در استان را مطلوب و اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم این اقدامات رو به تکامل باشد و شاهد افزایش تعداد خیرین و همچنین تعداد کارهای خیر در استان باشیم.

رحیمی بیان کرد: بسیاری از افراد تمایل دارند در امر خیر ساختن مدرسه سهیم شوند اما توان مالی تأمین هزینه کامل برای احداث یک مدرسه را ندارند، بنابراین اجرای طرح «آجر به آجر» در استان فارس کلید خورده است تا افراد بیشتری با کمک‌های کوچک بتوانند در این فعالیت اجتماعی و مسئولانه شرکت کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: اجرا این طرح باید بیش از این عملیاتی تعریف شود، به‌عنوان مثال نیروهای مقبول در مدارس می‌توانند دانش‌آموزان را به ترویج این امر تشویق کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تقویت مشارکت در امر خیر نیازمند جلب اعتماد عمومی است، گفت: باید طی برنامه‌هایی مدون گروه‌های از جامعه مخاطب با نتایج امر مدرسه سازی توسط خیرین آشنا شوند‌.

رحیمی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را اولویت دولت دانست و گفت: در حوزه ساخت مدارس نیز همچون سایر حوزه‌ها پروژه‌هایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اولیت اول است که امیدواریم با تحقق بودجه مصوب به سرانجام برسد.

استاندار فارس با بیان اینكه توجه بیشتر به اجرای طرح آجر به آجر کمک موثری برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی است، گفت: علاوه بر این‌ها حمایت از مجمع خیرین مدرسه‌ساز همواره در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد.

وی بر لزوم‌ استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش در رفع مشکلات مجمع خیرین مدرسه‌ساز تأکید کرد و افزود: نماینده این مجمع در شورای آموزش و پرورش حضور دارد و پیشنهادات و نظرات وی مورد استقبال خواهد بود.

استاندار فارس با بیان اینكه برای ماندگاری کار خیر مدرسه‌سازی حتماً باید در زمینه بهره‌وری سهمیه‌ای برای خَیر در نظر گرفته شود، گفت: هر فعالیتی نیاز به شناخت آستانه جمعیتی و عوامل جذب یا دفع جمعیت دارد و این موضوعات باید در ساخت مراکز آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

رحیمی ادامه داد: استفاده از اطلاعات موجود در مطالعات آمایش سرزمین می‌تواند به مجمع خیرین کمک کند مدارس را در مکان‌هایی احداث کنند که‌ پتانسیل جذب جمعیت دارند.

انتهای پیام
captcha