بنیان تمدن اسلامی بر تعاون استوار است
کد خبر: 3904847
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
مدیرکل تهذیبی تربیتی حوزه خواهران:

بنیان تمدن اسلامی بر تعاون استوار است

مدیرکل تهذیبی تربیتی حوزه خواهران گفت: بنیان تمدن اسلامی تعاون، تعاضد و مواسات و ... است که در روایات ما متواتر معنوی است. 

بنیان تمدن اسلامی بر تعاون استوار استبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رجبی، مدیرکل تهذیبی تربیتی حوزه خواهران، امروز، 25 خردادماه، در نشست مجازی «الهیات و یاری» از سلسله نشست‌های آرزوی روایت، گفت: در شرایط کرونا شاهد بودیم که برخی کشورها در مواجهه با افراد مسن در بیماری کرونا، ابراز خرسندی کردند.
 
وی اضافه کرد: در برخی کشورهای  غربی اگر نگاهی به یاری به سالمندان دارند و داشتن چون آنان را سرمایه جامعه می‌دانند، یعنی باز هم نگاه مادی و سرمایه‌ای دارند، همین نوع نگاه‌ها سبب شد تا برخی صاحب‌نظران در این کشورها بگویند وقتی در جامعه‌ای جان سالمندان کم‌ارزشتر از جان جوانان است؛ نیازمند شورش اخلاقی برای اصلاح آن هستیم؛ یعنی در واقع متفتن بحران اخلاقی در کشورهایشان شدند، ولی خاستگاه آن را نمی‌پذیرند.
 
رجبی اظهار کرد: خاستگاه این بحران اخلاقی، بریدگی از ساحت ربوبیت است؛ آموزه‌های دینی ما سرشار از مطالبی است که دلالت بر یاری‌گری و نگاه توحیدی در همدلی و مواسات با دیگران دارد و در این نگاه، جنسیت و سن و دین و مذهب را هم دخیل نمی‌کند.
 
وی اضافه کرد: روایت داریم که امام صادق(ع) فرمودند: هیچ مؤمنی نیست که هم‌کیش و انسانی در حاجتی به او مراجعه کند و او از این مسئله ناراحت شود؛ زیرا نگاه مؤمن باید این باشد که رحمتی از سوی خدا برای او آمده و اگر او را رد کند، رحمت الهی را از خود دور کرده است.
 
مدیرکل تهذیبی تربیتی حوزه خواهران اظهار کرد: پیامبر(ص) نیز در روایتی فرمودند که: مَثَل مؤمنین در مودت طرفینی و اظهار دوستی و یاری همانند جسد است که اگر برخی اعضای جسد شکایت کند و ناراحتی داشته باشد، سایر اعضا با تب و بیداری، عکس‌العمل نشان می‌دهند.
 
رجبی با بیان اینکه گسترش معارف توحیدی در سطح جامعه از وظایف ما هست، افزود: بنیان تمدن اسلامی بر تعاون، تعاضد و مواسات استوار است که در روایات ما متواتر معنوی است. 
انتهای پیام
captcha